به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، با توسعه فعالیت‎های اجتماعی و فرهنگی در جوامع و شکل‎گیری عقاید دینی- مذهبی در ذهنیت مردم، پوشاک نقش فرهنگی یافت و کارکرد‎های اجتماعی، فرهنگی و نمادین آن برجسته شد. از این رو می‌توان گفت پوشاک تا حد زیادی نمایانگر و معرف فرهنگ و اصالت یک جامعه است.

در استان خوزستان به دلیل تنوع قومیتی و فرهنگی، پوشاک محلی متنوعی به چشم می‌خورد؛ در نتیجه نیاز به طراحی لباس برای رسیدن به یک فرهنگ مشترک یکی از ملزومات طراحی لباس در استان است.

از همین رو اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نظر دارد، سومین نمایشگاه مد و لباس استان را با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین، فراهم آوردن زمینه مناسب برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های نو در ارتباط با پوشاک، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس، ایجاد اشتغال پایدار در عرصه پوشاک، ایجاد ارتباط مستمر تولیدکنندگان، طراحان و کارکنان بخش پوشاک استان و شناسایی فارغ‌التحصیلان حوزه مد و لباس برگزار کند.

بخش‎های نمایشگاه شامل طراحی پوشاک بانوان (نوجوان، جوان، بزرگسال) الف) مانتوی اجتماع ب) مانتوی مجلسی، طراحی لباس مشاغل (بانوان و آقایان) و طراحی لباس مدارس (دخترانه و پسرانه) خواهد بود.

بر این اساس اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تمامی علاقه‌مندان، طراحان، هنرمندان و تولیدکنندگان خلاق در عرصه پوشاک دعوت کرد تا آثار خود را برای حضور در نمایشگاه طبق شرایط اجرایی اعلام شده، به آدرس قید شده در فراخوان تحویل دهند.

قوانین و مقررات شرکت در جشنواره شامل موارد ذیل است: 1- آثار ارائه‌شده متناسب با موازین ایرانی- اسلامی طراحی شده باشد. ٢ -در آثار ارائه‌شده باید خلاقیت و نوآوری در نظر گرفته شود. ٣- در طراحی اثر، قابلیت به تولید انبوه رساندن طرح در نظر گرفته شود. 4- هر فرد می‌تواند حداکثر تا ٥ طرح در هر بخش به دبیرخانه نمایشگاه تحویل دهد. 5- آثار فقط در فرمت اجرای رنگی روی مقوا با قطعA٣  تحویل گرفته می‌شود(تکنیک آزاد). 6- تکمیل فرم ثبت‎نام در هنگام تحویل آثار ضروری است.

 همچنین در روند نمایشگاه برنامه رقابتی نیز در نظر گرفته شده است که طی آن آثار ارائه‎شده توسط داوران، داوری شده و به رسم یادبود جوایزی به برندگان هر بخش تعلق می‌گیرد.

جوایز بخش رقابتی نمایشگاه برای نفر اول هر بخش تندیس، لوح سپاس،گواهی حضور و جایزه نقدی، نفر دوم هر بخش تندیس، لوح سپاس، گواهی حضور و جایزه نقدی و نفر سوم در هر بخش تندیس و لوح سپاس خواهد بود. همچنین به تمامی هنرمندان و علاقمندان نیز گواهی حضور در نمایشگاه اعطا می‌شود.

این جشنواره ٣٠ اردیبهشت‎ماه سال جاری برگزار می‎شود و علاقه‌مندان می‎توانند تا پنجم اردیبهشت‎ماه ٩٦ نسبت به ارسال آثار خود به آدرس اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه سوم، امور هنری اقدام کنند.