به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مهدی فقیه بازیگر و کارگران باسابقه  سینما و تلویزیون ضمن حمایت از اجرای دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان" درباره تبعات زیباسازی معابر شهری درسال نو گفت: موقعی که در آستانه سال نو از اغلب شهرها میهمانانی وارد شهر تهران می‌شوند با عملیاتی شدن سالانه "بهارستان" در جریان یک کار فرهنگی قرار می‌گیرند. از طرفی زیبا شدن معابر و خیابان شهر، می‌تواند یک پیام کاملا موثر فرهنگی و زیست محیطی باشد که شهروندان با دیدن آراستگی خیابان‌ها به تکاپو بی‌افتند که در طول سال هم این زیبایی را حفظ کنند و این موضوع ارزشمندی است.

بازیگر "ملک سلیمان" در بخش دیگر سخنانش گفت: همانطوری که امام راحل فرمودند: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و بنابراین برای فرهنگ باید حرمت و ارزش زیادی قائل بود. البته در زمینه کارهای فرهنگ‌سازی با کاستی‌هایی در سطح جامعه مواجه هستیم. بارها در شهر زادگاهم شیرازهم این قضیه را گوشزد کرده‌ام و این طرح را ارائه کردم که برای تشویق مردم به کارهای زیبا سازی و محیط زیستی با دادن گلدان گل به در خانه‌های مردم در آنها انگیزه ایجاد کنیم.

بازیگر "هور در آتش" با اشاره به اثرات به کارگیری آثار هنرمندان جوان در طرح زیباسازی شهری عنوان کرد: استفاده از جوان‌ها در سالانه "بهارستان" باعث می‌شود آنها هم فرصت کارعملی پیدا کنند و مردم هم مثل منتقد نظرات‌شان را درباره کارهای آنها ارائه کنند. این روند قطعا به تجربیات این هنرمندان خواهد افزود.

«بهارستان» برای هنرمندان جوان باعث دلگرمی است

رضا رویگری بازیگر باسابقه تئاتر، سینما، تلویزیون معتقد است؛ سالانه هنرهای شهری "بهارستان" نشاط ایام نوروز را مضاعف کرده است.

رضا رویگری خواننده و بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به برگزاری دومین سالانه هنرهای شهری "بهارستان" گفت: از دوران کودکی تا به امروزعید نوروز را دوست داشته‌ام و سپری کردن این دو هفته همیشه برایم لذت‌بخش و پر خاطره بوده است. در این ایام زیبایی طبیعت باعث می‌شود روحیه و حال آدم خوب شود. اما در سال‌های اخیر با همت متولیان شهری نو و زیبا شدن معابر و خیابان‌ها با استفاده از آثار هنری باعث شد این خوشحالی و نشاط برای من دوچندان شود و انگاری شهر تبدیل به یک گالری زیبا و خوش و آب رنگ شده است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان جوان افزود: طرح‌هایی فرهنگی و هنری نظیرسالانه هنرهای شهری "بهارستان" جدا از اثراث زیباشناسانه و هنری‌اش باعث می‌شود هنرمندان جوان هم این دلگرمی را به دست بیاورند که کارشان در یک مقیاس وسیع و همه‌گیر مورد توجه مردم قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری "بهارستان" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.