به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، وامق رئیس هیئت مدیره انجمن نمایش فرهنگ و ارشاد فارس بیان کرد: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی در مرحله بازخوانی، کارگردانان باید علاوه بر ارسال نمایشنامه و خلاصه متن، ایده و شیوه اجرائی خود را شرح دهند، بدیهی است که این اقدام ستاد جشنواره، دیدگاه کارگردان را نسبت به تحلیل نمایشنامه و راه‌های انتقال ایده و ارتباط با مخاطب مشخص می‌کند و می‌تواند ملاکی نسبی در تشخیص اولیه توان و خلاقیت کارگردان باشد، لذا تقاضا دارم که کارگردانان عزیز با دقت و حوصله در مکتوب کردن ایده و شیوه اجرایی خود اقدام کنند و به صورت شفاف به تشریح آن بپردازند.

او تصریح کرد: گروه‌های نمایشی باید تا ۲۰ فروردین ماه ۹۶ کلیه مدارک مربوط به اعضای خود را تحویل انجمن نمایش شهرستان دهند و انجمن‌ها موظف هستند این مدارک را حداکثر تا ۲۵ فروردین ماه به انجمن نمایش استان ارسال کنند تا در جهت ثبت گروه‌ها اقدام شود. اعلام و انتشار فراخوان ۲۵ اسفند ۹۶، ارسال نمایشنامه، طرح، ایده اجرایی به همراه تکمیل فرم درخواست و لوح فشرده نمایشنامه حداکثر تا ۲۵ فروردین ۹۶، اعلام نتایج بازخوانی ۲۰ اردیبهشت ۹۶، بازبینی زنده ۱ تا ۲۰ مرداد ۹۶ و زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم شهریور ۹۶ خواهد بود.

وامق در خصوص شرایط انتخاب آثار نیز متذکر شد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید سه نسخه از نمایشنامه را به همراه مجوز کتبی نویسنده، خلاصه نمایشنامه، شیوه اجرایی، لوح فشرده نمایشنامه و خلاصه آن در محیط Word و Pdf اثر به انضمام فرم تکمیل شده­ درخواست حضور در جشنواره (فرم شماره ۱) حداکثر تا ۲۵ فروردین ۹۶ به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند. مهلت ارائه آثار به هیچ وجه از سوی دبیرخانه جشنواره تمدید نخواهد شد و بدیهی است که ایده و شیوه اجرایی نقش موثری در مرحله بازخوانی خواهد داشت و کارگردان باید به صورت مکتوب ایده کارگردانی خود را تشریح کند.

وی با اشاره به تاکید مرکز هنرهای نمایشی و در جهت ساماندهی و هویت بخشی گروه­های نمایشی در سطح استان، گفت: کارگردانان متقاضی شرکت در جشنواره لازم است عضو گروهای ثبت شده شهرستان باشند، لذا گروهایی که تاکنون نسبت به ثبت گروه خود اقدام نکرده‌اند فرصت دارند تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه نسبت به ارسال مدارک گروه به انجمن نمایش شهرستان اقدام کنند. بدیهی است عدم توجه و پیگیری در تکمیل و ارسال مدارک و عواقب ناشی از آن متوجه گروه‌های نمایشی است و ستاد جشنواره مسئولیتی در این زمینه ندارد.

بازبینی زنده آثار مردادماه ۹۶

رئیس هیئت مدیره انجمن نمایش فرهنگ و ارشاد فارس بیان داشت: آثاری که نمایشنامه و ایده اجرایی آنها در مرحله بازخوانی تصویب شود، در مرحله دوم و در نیمه اول مرداد ۹۶ به صورت زنده مورد قضاوت و بازبینی قرار می­گیرند و اعلام نتایج آثار پذیرفته شده جشنواره بر اساس ویژگی­های هنری، فنی و محتوایی در ۲۰ مرداد ۹۶ اعلام می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایش فرهنگ و ارشاد فارس در پایان اظهار کرد: شرکت کنندگان در جشنواره تئاتر استانی با ارسال فرم تقاضا و متن نمایشی مورد نظر متعهد به پذیرش قوانین و سیاست گذاری‌های جشنواره هستند. عدم رعایت این قوانین، خصوصاً در مورد تعداد آثار مرحله نهایی جشنواره و نیز زمان بندی مصوب جشنواره، موجب حذف آثار خواهد شد. چنانچه مواردی در این فراخوان درج نشده باشد، موضوع از طریق استعلام علاقه مندان حضور در جشنواره و تصمیم ستاد برگزاری جشنواره اعلام و اجرا خواهد شد.