سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهدی امینی خواه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون یکی از پرکارترین بازیگران در سال گذشته بود.

او در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود در سال 95 گفت:  سال گذشته به لحاظ کاری سال پرکار و خوبی برایم بود. در چند فیلم و سریال حضورداشتم که منتظر هستم تا پخش یا اکران شوند. از جمله کارهایی که می‌توانم به  آن‌ها اشاره کنم. فیلم سینمایی "شهر من" به کارگردانی علی نیاکان است که در اهواز کار کردیم و برای شبکه دو و بخش رسانه‌های خانگی آماده می‌شود. در این فیلم با علی رام نورایی و زیبا بروفه همبازی بودم. فیلم سینمایی "بیداری در خواب" کار حجت حسینی را داشتم که در شیراز کار شد و نقش بسیار متفاوتی  را تجربه کردم. قصه آن درباره پزشک روانشناسی است که درگیر یک ماجرای عاطفی می‌شود و به اعتیاد روی می‌آورد و تلاش می‌کند تا هم خودش و هم عشقش از دام اعتیاد رها شوند.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی "جاده لغزنده است" به کارگردانی آقای فخرو را داشتم که در سمنان کار شد و برای شبکه دو آماده می‌شود. سریال "بلندی‌های زیر پا" را داشتم که نقش یک مدافع حرم را برای شبکه یک سیما بازی کردم. سریال دیگری به نام "نفس شیرین" کار سیامک خواجه وند را برای شبکه سه  دارم که آنجا هم نقش یک پزشک را دارم و درباره اهدای عضو است و قرار است محرم سال 96 پخش شود.

بازیگر "نسل سوخته" افزود: "اینستاگرام" یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در سال 95 کار کردم. این فیلم سینمایی در ساری کار شد و برای پخش در شبکه نمایش خانگی اماده می‌شود. قصه آن درباره چند جوان است که از طریق فضای مجازی با هم آشنا می‌شوند و قرار یک سفر را می‌گذارند که در این سفر ماجراهایی برایشان رخ می‌دهد. یک قصه تقریبا پلیسی جنایی در ژانر وحشت است.  همچنین فیلم "نامه پردردسر" را در شیراز کار کردم به کارگردانی آقای میثمی که در ژانر کمدی اجتماعی کار شده است.

امینی خواه در ادامه بیان کرد: در سوی دیگر در حوزه تئاتر نمایش "رمانتیک" را داشتم که در فرهنگسرای نیاوران و فدک در مجموع به مدت 4 ماه روی صحنه بودیم ، تلفیقی از نمایش کمدی و کلاسیک بود که تقریبا جزو آثاری بود که در دهه‌های گذشته انجام نشده و برای اولین بار بود این اتفاق می‌افتاد.

این بازیگر درباره فعالیت‌های خود در سال 96 نیز گفت:  فیلم سینمایی "کاپیتان و سندباد" را  در نوبت اکران دارم که کار فریال بهزاد است و برای رده سنی نوجوان کار شده و فکر می‌کنم تابستان امسال اکران شود. "دزد باوجدان" را هم که فیلمی کمدی است در نوبت اکران دارم پیش از این اعلام شده بود این فیلم در نوروز اکران می‌شود که این اتفاق نیفتاد.

وی در خاتمه اظهار کرد: در بخش تولید اگر خدا بخواهد و مشکلی پیش نیاید برای  تلویزیون و سینما چند کار آماده تولید دارم که اگر مراحل اداری پیش برود و بودجه آن تامین شود می‌توانیم طبق برنامه پیش  برویم. یکسری از پروژه‌ها از سال 95 تایید شده‌اند اما به دلیل مشکلات مالی هنوز جلوی دوربین نرفته‌اند و منتظر برطرف کردن مشکلات مالی هستیم.