به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه دو، فریدون جیرانی که پیش از این سابقه حضور در جایگاه مجری و کارشناس برنامه ای سینمایی را داشته در "سینما دو" در کنار "جواد طوسی" کارشناس و منتقد سینمایی و "محمد خزاعی" مجری- کارشناس برنامه می نشیند تا پیرامون اهمیت قهرمان پردازی در آثار سینمایی ایران و مسائل پیرامون آن به بحث و گفت و گو بپردازد.

 از فیلم‌های مهمی که جیرانی کارگردانی آن‌ها را به عهده داشته است می‌توان به قرمز، شام آخر، صورتی، سالاد فصل، پارک‌وی و ... اشاره کرد. او در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم "خفگی" حضور داشت.

 "سینما دو" با نگاهی جامعه شناسانه به نقد و بررسی آثار سینمایی می پردازد. این برنامه غالبا هر هفته میزبان یک کارگردان سینمای ایران است که با حضور منتقدین و کارشناسان برنامه به بحث و تبادل نظر پیرامون سینمای اجتماعی و آثار موجود در این عرصه می پردازند.

از عوامل دست اندرکار این برنامه سینمایی می توان به زهرا غزنویان و حامد جلیلوند؛ نویسندگان برنامه، مجید میر فخرایی؛ طراح دکور، بهزاد عبدی؛ موسیقی متن، مدیرتولید و مجری طرح؛ پیمانه طهماسبی و مشاور رسانه ای؛ مینا مقرب صمدی اشاره کرد.

برنامه "سینما دو" به تهیه کنندگی عباس یداللهی و کارگردانی حمیدرضا معدنچی کاری است از گروه نهادهای اجتماعی که پنجشنبه هر هفته ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود