سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی محمودی، دبیر بخش فرهنگی هنری، انجمن‌ها و موسسات ششمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر درباره این بخش از جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بخش فرهنگی هنری ششمین جشنواره مد و لباس فجر در حالی برگزار شد که شامل چهار بخش رقابتی و چند بخش غیررقابتی بود و از این بین، حوزه‌های رادیو، تلویزیون، مطبوعات، اسلوگان و تصویرگری در بخش رقابت قرار گرفته و برگزیدگان نیز مشخص شدند.

او درباره بخش تصویرگری جشنواره گفت: در این حوزه، 400 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و پس از انجام مراحل داوری، 27 اثر حائز صلاحیت شرکت در گالری جشنواره شناخته شده و در نهایت چهار اثر برگزیده جشنواره شناخته شدند.

محمودی همچنین بر لزوم تعریف سناریوهای مفهومی در ایجاد تصویرگری‌های مطلوب در حوزه مد و لباس اسلامی و ایرانی تأکید کرد.

دبیر بخش فرهنگی هنری، انجمن‌ها و موسسات ششمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر با اشاره به  بخش اسلوگان یا همان شعار تبلیغاتی نیز گفت: به عنوان مثال، شعار "با افتخار ساخت ایران" یکی از بهترین اسلوگان‌های مطرح شده در سال 95 و مختص حوزه مد و لباس بود که امید است از این نمونه‌های بیش از گذشته برای تبلیغ وترویج استفاده از برندهای ایرانی را شاهد باشیم.

محمودی، موسسات مد و لباس را مهمترین بازوی کارگروه ساماندهی مد ولباس در بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: تاکنون بیش از 100 موسسه در داخل کشور مجوز فعالیت در حوزه مد و لباس را دریافت کرده اند و بالغ بر 400 مجموعه اعم از خانه‌های مد و موسسه به شکل قانونی و با مجوز در کشور مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: در بخش غیررقابتی نیز به پنج مجموعه فرهنگی برای حضور در جشنواره فجرغرفه دادیم که امید است در سال‌های آینده این تعداد افزایش یابد.

او همچنین در ارتباط با لزوم هم‌افزایی موسسات و مشورت در راستای بهبود کیفیت فعالیت بیان کرد: همراهی و آگاهی هر چه بیشتر از اهم فعالیت این موسسات از اقدامات یکدیگر و قرار گرفتن در کنار کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور می‌تواند در آینده به ایجاد دستاوردهای ارزشمند در عرصه مد و لباس منجر شود.