سرویس تئاتر هنرآنلاین: شمسی فضل الهی متولد 1320 است. او هنرمندی است که در تمام حوزه‌های هنرهای نمایشی حضور داشته است. بازیگری، نویسندگی و کارگردانی در رادیو، بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون عمده‌ترین فعالیت‌های این هنرمند است. فضل الهی از حضور در گروه تئاتر آناهیتا تا کارگاه نمایش را تجربه کرده است و با بزرگان تئاتری همچون مصطفی و مهین اسکویی، آربی آوانسیان و عباس نعلبندیان و بهمن فرسی و... کار کرده است.

اما آنچه از حضور فضل‌الهی در عرصه هنر ناشناخته است، نمایشنامه‌نویسی اوست. این دوبلور قدیمی چند نمایشنامه نوشته است که یکی از آنها را بهمن فرسی برای تلویزیون کارگردانی کرده است. فضل الهی در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: قصد دارد که جدیدترین نمایشنامه‌اش را منتشر کند.

همچنین فضل الهی در خصوص علل گزیده‌کاری خود گفت: من نسبت به خوب نوشته شدن و شخصیت‌پردازی متن بسیار حساس هستم. دوست دارم در آثاری بازی کنم که بازیگر زن مسن در آن منفعل نباشد و نقش‌اش خوب نوشته شده باشد. اگر با چنین نقشی روبرو شوم قطعاً کار می‌کنم برای مثال سریال "عاشقانه" به کارگردانی منوچهر هادی چنین خصوصیتی داشت و برای همین بازی در آن را پذیرفتم؛ اما خیلی از پیشنهاداتی که به من می‌شود از این خصوصیت برخوردار نیست.

 گفت و گوی نوروزی ما با شمسی فضل الهی متعاقبا در هنرآنلاین منتشر می‌شود.