سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فاطمه بهرامی، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، مدرس دانشگاه و از داوران انتخاب نهایی آثار ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره روند داوری آثار و انتخاب نهایی به منظور تجلیل در اختتامیه این دوره از جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خوشبختانه و همانگونه که بارها به آن اشاره شده است، رشد کمی آثار رسیده به دبیرخانه در قیاس با دوره‌های گذشته پیشرفت قابل قبولی داشت.

او افزود: البته در امر توجه به وجوه زیبایی شناسی و توجه به نوگرایی در ارائه طرح‌ها تفاوت محسوسی را شاهد نبودیم، هر چند کیفیت دوخت و تنوع در برش و الگوسازی از نقاط قوت و قابل بحث آثار رسیده به جشنواره ششم بود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و از داوران انتخاب نهایی آثار ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در ادامه تصریح کرد: داوری در بخش‌های لباس مجلسی، مانتو اجتماع، مانتو مجلسی و سرپوش را من به همراهی جمعی دیگر از همکارانم انجام دادیم و همانگونه که توقع می‌رفت با تکیه بر برآوردهای حاصل از دوره‌های قبل و بررسی نقاط قوت و ضعف، جشنواره موفق تری را در این بخش‌های از جنبه‌های گوناگون به ویژه در امر کاربردی بودن آثار و نحوه ارائه و چیدمان در تالار وحدت با تکیه بر آثار ارزشمند و قابل قبول شاهد بودیم.

بهرامی با اشاره به اینکه جای خالی بخش لباس مفهومی در میان آثار جشنواره فجر مشهود بود اظهار داشت: البته یکی از مهمترین حوزه‌های توجه به ابعاد خلاقانه حوزه مد ولباس، همین بحث لباس مفهومی است که متأسفانه در سال جاری از جشنواره حذف شد و امید است در دوره‌های بعدی شاهد برگزاری مجدد آن باشیم.

بهرامی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد آنیم که با نگاه ویژه به موضوع مد و لباس در طیف گسترده‌ای از جامعه، موضوع آسیب‌شناسی در دستور کار فعالان قرار گرفته و علایق و سلایق مختلف جامعه ایرانی همگی با دقت نظری ویژه به حوزه مد ولباس ورود پیدا کرده‌اند.

این مدرس دانشگاه در خاتمه بیان کرد: امیدواریم تا با ثبات مدیریتی و نظر به تجربیات موفق کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طی سال‌های اخیر، این اعتماد در میان جامعه طراحان و تولیدکنندگان مد ولباس اسلامی و ایرانی ایجاد شده باشد که با مشارکت‌های حداکثری در چنین رویدادهایی به بهبود وضعیت فعلی کمک کنند و در سایه این هم افزایی به ثمرات مثبتی دست یابیم.

ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از سوم تا دهم اسفندماه در تهران برگزار شد و قرار است در روز 21 همین ماه از برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل به عمل آید.