سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت دیزنی اولین عکس امیلی بلانت در فیلم "مری پاپینز بازمی‌گردد" (Mary Poppins Returns) را منتشر کرد.

در عکس منتشرشده، بلانت را در نقش دایه جادویی، بیرون خانه خانواده محبوب بنکس می‌بینیم. این بار سندی پائل طراح لباس برای شخصیت اصلی فیلم لباسی طراحی کرده است که در مقایسه با آنچه جولی اندروز در فیلم اصلی تولید 1964 به تن داشت، رنگ و لعاب بیشتری دارد.

داستان "مری پاپینز بازمی‌گردد" 20 سال بعد از ماجراهای فیلم اول روی می‌دهد و با الهام گرفتن از قصه‌های کودکانه پی.ال. تراورس، ادامه ماجراهای دایه جادویی با خانواده بنکس را مورد توجه قرار می‌دهد. مایکل و جین بنکس بزرگ شده‌اند و در غم از دست دادن یکی از عزیزانشان هستند. پاپینز با کمک دوست خود جک (لین-مانوئل میراندا) که کارش روشن کردن چراغ‌هاست، به کمک خانواده می‌آید.

emily-blunt-mary-poppins

امیلی بلانت در صحنه ای از فیلم "مری پاپینز بازمی‌گردد"

مریل استریپ، کالین فرث، آنجلا لنزبری، امیلی مورتیمر و جولی والترز دیگر بازیگران "مری پاپینز بازمی‌گردد" به کارگردانی راب مارشال هستند که این روزها در لندن در حال تولید است.

دیوید مگی فیلمنامه را از روی قصه‌های تراورس نوشته است. جان دی‌لوکا و مارک پلات که در موزیکال "در جنگل"، فیلم قبلی مارشال همکاری کردند، تهیه‌کنندگان پروژه جدید هستند. مارک شیمن موسیقی فیلم را می‌سازد و در نوشتن ترانه‌ها با اسکات ویتمن همکاری می‌کند.

"مری پاپینز بازمی‌گردد" 25 دسامبر 2018 اکران می‌شود.

والت دیزنی در 1961 آن‌قدر مشتاق بود که "مری پاپینز" را بسازد که دو هفته وقت صرف کرد تا تراورس را راضی کند حقوق ساخت کتابش را به او بدهد. وقایع پشت صحنه این تلاش موضوع فیلم "نجات آقای بنکس" به کارگردانی جان لی هنکاک شد که سال 2013 روانه سینماها شد. تام هنکس در فیلم نقش دیزنی را بازی کرد.

"مری پاپینز" با بازی جولی اندروز و دیک وان دایک درباره یک دایه است که در انگلستان پیش از جنگ جهانی اول برای کار پیش خانواده غمگین یک بانکدار می‌رود. "مری پاپینز" یک فیلم بسیار موفق از کار درآمد و در دنیا 100 میلیون دلار فروخت. فیلم برنده پنج جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین بازیگر زن برای اندروز شد و جوایز اسکار بهترین موسیقی، ترانه ("Chim Chim Cher-ee")، تدوین و جلوه‌های تصویری ویژه را هم دریافت کرد.

دیزنی در چند سال اخیر با تولید نسخه‌های زنده از انیمیشن‌های کلاسیک مانند "آلیس در سرزمین عجایب" و "سیندرلا" به موفقیت‌های فراوان دست پیدا کرده است. اکنون این شرکت فیلم‌های زنده کلاسیک خود را مورد توجه قرار داده است.

راب مارشال سابقه برداشت سینمایی از نمایش‌های موفق در موزیکال و تبدیل آن به فیلم‌های سینمایی موفق را در کارنامه دارد. "در جنگل" در 2014 نه تنها در دنیا 199 میلیون دلار فروخت، بلکه یک نامزدی اسکار دیگر برای مریل استریپ به همراه داشت.

مارشال برای موزیکال "شیکاگو" (2002) نامزد اسکار بهترین کارگردان شد. فیلم او نامزد 13 جایزه اسکار بود و در نهایت شش اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. "خاطرات یک گیشا"، "نه" و "دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه" از دیگر فیلم‌های کارگردان 56 ساله آمریکایی است.