به گزارش هنرآنلاین: هیات انتخاب نخستین جایزه‌ هنری ویستا، متشکل از حمید سوری، رزیتا شرف‌جهان، بهرنگ صمدزادگان، امیرعلی قاسمی و بهرنگ صمدزادگان در بیانیه‌ای از روند برپایی این جایزه هنری گفتند.

در این بیانیه آمده است:" نخستین دوره جایزه هنری ویستا با هدف ارزش بخشیدن به ایده‌های معاصر و ایجاد بستری برای به رقابت گذاشتن، ارائه و ارتقاء طرح‌های به تولید نرسیده و حمایت از ایده یا ایده‌های برتر برای اجرا و نمایش برگزار شد.

در مرحله اول بیش از 150 طرح از هنرمندان سراسر ایران یا مقیم خارج به گالری ویستا تحویل شد. هیات انتخاب در بررسی و مطالعه دقیق طرح‌ها معیارهایی را همچون تازگی طرح‌ها، معاصر بودن، اجرایی بودن، ارزش‌های تئوریک و زیباشناسانه، معرف و گویا بودن پروپوزال‌ها مورد بررسی و قضاوت قرار داد و از پانزده طرح برای مصاحبه دعوت کرد.

پس از مصاحبه‌های حضوری هیات انتخاب بر خلاف تصمیم اولیه مبنی بر انتخاب 10 طرح به معرفی 7 طرح به عنوان برگزیدگان مرحله نخست بسنده نمود.

هنرمندان و طرح‌های کاندیدا شده برای مرحله نهایی عبارت بودند از:

مهدیه پازوکی و  بیژن قاسمی با طرح "ثبات و بی‌ثباتی"

محمدرضا عرب خزائلی با طرح "پنبه خلال"

هاوری دانش و علی میرزایی با طرح " 3 دا"

درسا اسدی با طرح "سرامیک و گیم"

مهدیه کواکب‌پناه، نازنین اعوانی و ترلان تبار با طرح "اشکدان"

علیرضا شهریاری با طرح "ماه و شیشه"

مهسا احسنی با طرح "نویسنده کتابش را خواند"

در مرحله داوری نهایی، نقاط ضعف و قوت طرح‌های برگزیده و بیانیه‌ هنرمندان مورد مطالعه و بحث و بررسی چندباره قرار گرفت. قضاوت اصلی بر مبنای ایده،  بیانیه و محتوای فکری با وجوهی تاریخی، قومی و شخصی آنها انجام شد.

بر آمدن ایده از واقعیات موجود و ملموس، چالش برانگیزی آثار از لحاظ زیباشناختی و محتوایی، مقایسه‌ ارجاعات موجود در طرح‌ها، تناسب ایده و راهکارهای اجراییِ پیش‌بینی شده، تازگی ایده‌ها در مقایسه با فضای هنری حال حاضر ایران معیارهای مورد بررسی هیات انتخاب بود.

هیات انتخاب با آرزوی موفقیت برای تمام شرکت‌کنندگان با افتخار اعلام می‌دارد که به دلیل وجود کیفیات و جذابیت‌های پایاپای در طرح‌های راه یافته به مرحله نهایی، قضاوت سخت و پرچالش و جذابی را تجربه کرده است و در نهایت به جای رای‌گیری برای تعیین برنده، متوسل به امتیازدهی به آثار و معدل‌گیری امتیازات شده است.

در پایان ضمن تقدیر از یکایک هنرمندان و ایده‌های راه‌یافته به مرحله نهایی، نخستین جایزه‌ی هنری ویستا تقدیم می‌گردد به: " محمدرضا عرب خزائلی  برای   طرح    پنبه خلامراسم جایزه هنری ل "

لازم به یادآوری است، نمایشگاه هفت ایده برتر نخستین جایزه ویستا 15 بهمن‌ماه در گالری ویستا برپا شد و مراسم اهدای جایزه برگزیدگان نیز روز یکشنبه 8 اسفندماه به همراه بزرگداشت کامبیز درم‌بخش در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار شد.