سرویس سینمایی هنرآنلاین: مریم معصومی بازیگر جوان قرار است در ایام عید نوروز با سریال"مرز خوشبختی" مهمان خانه‌ها شود.

او درباره فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال حاضر مشغول بازی در یک فیلم سینمایی هستم که روزهای آخر فیلمبرداری آن است.  پیشنهادهایی هم برای حضور در تلویزیون دارم که در حال رایزنی و مذاکره هستم و به بعد از عید موکول خواهد شد.

معصومی درباره سریال "مرز خوشبختی" بیان کرد: این سریال به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی مهران رسام قرار است در ایام نوروز از شبکه دو سیما پخش شود. قصه درباره چند جوان است که درگیر یکسری مسائل و مشکلات روزمره می‌شوند، مشکلاتی که  کاملا برای مردم جامعه ملموس است و مخاطب می‌تواند ارتباط خوبی با آن برقرار کند. "مرز خوشبختی" یک سریال جوان پسند با کاراکترهایی جوان و بسیار هیجان انگیز است. من خودم به عنوان بازیگر این هیجان را دوست داشتم و به نظرم سوژه جالبی دارد. امیدوارم در زمان پخش هم اتفاقات خوبی برای این سریال رخ دهد.

او درباره نقش خود دراین سریال عنوان کرد: من نقش بهار دختر خانواده را دارم که یکی از کاراکترهای اصلی سریال است و در روند قصه تاثیر مثبتی می‌گذارد. بهار دختری امروزی است. او کاملا مطیع صحبت‌های پدرش  و پشتیبان خوبی برای خانواده است.

معصومی در ادامه و در توضیح نقش خود اظهار کرد: بهار نماینده قشری از جامعه است که این روزها کمتر می‌توان شبیه به او را دید. در جامعه امروز همه رو به پیشرفت و تحصیل هستند و این  اتفاق بسیار خوبی است ولی از سوی دیگر  امروز خیلی سخت می‌توان به جوانان گفت چه چیزی خوب است و چه چیزی بد. متاسفانه جوانان وقتی وارد دانشگاه می‌شوند و نگرش جدیدی پیدا می‌کنند حس می‌کنند تصمیم خودشان کاملا درست است، به همین دلیل کمتر از خانواده حرف شنوی دارند. آن ها فکر می‌کنند عاقل هستند و نیازی به راهنمایی بزرگتر‌های خود ندارند، اما بهار کاملا مطیع پدر خانواده است و در راستای اهداف خانواده گام بر می‌دارد.

این بازیگر در ادامه درباره تاثیر سریال‌های مناسبتی در دیده شدن بازیگران گفت: یک سریال مناسبتی در وهله اول برای دیده شدن رقابت عجیبی با سایر سریال‌ها دارد و حتی گاهی بازیگران برای این که بتوانند در سریال‌های مناسبتی حضور داشته باشند حاضرند دستمزد کمتری دریافت کنند. در ایام نوروز و تعطیلات اوقات فراغت مخاطب بیشتر است و وقت بیشتری برای دیدن دارد، اما چون چند سریال به طور همزمان در حال پخش است این رقابت فشرده می‌شود و قضاوت برای مخاطب سخت‌تر. به همین دلیل بیشتر حواس ها به جنبه سرگرمی است و به متن و قصه خیلی توجه نمی‌شود. پس از اتمام کار هم این رقابت همچنان وجود دارد و سریالی موفق است که بتواند از بازیگران مورد پسند مخاطب بهره بگیرد. فکر می کنم این رقابت کمی غیر منصفانه است و بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود، اما سریال مناسبتی صد در صد به دیده شدن بازیگر کمک می‌کند و نمی‌توان آن را انکار کرد.

معصومی در پاسخ به این سوال که چرا بازی در یک کار طنز را انتخاب کرده است، بیان کرد: کار ما یک درام است که موقعیت‌های کمیک دارد، بعد از سریال" سه دنگ، سه دنگ" دیگر در سریال طنز حضور پیدا نکردم و فقط به خاطر مردم حضور در یک نقش طنز را پذیرفتم. فکر می‌کنم اتفاق خوبی باشد، چرا که ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار می‌کند.

سریال مرز خوشبختی

 معصومی همچنین به حضور سهیلی زاده به عنوان یک برند در تلویزیون اشاره کرد و گفت: او برند سریال سازی است و به خوبی مدیوم تلویزیون را می‌شناسد و رگ مخاطب را در دست دارد. من بسیار  عملکرد او را قبول دارم. پیش از این در بدو ورودم به این عرصه با او کار کرده بودم و بعد از 7 سال بار دیگر این تجربه برایم تکرار شد که از این بابت بسیار خوشحالم. سهیلی زاده به نوعی برای بازیگر سوپاپ اطمینان است و باعث شد با وجود اینکه فیلمنامه کاملی در اختیار نداشتیم اما به او اعتماد کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آماده نبودن فیلمنامه چقدر روی کار بازیگر می‌تواند تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: وقتی سیناپس به شما ارائه می‌شود یعنی تمام کلیات قصه را می‌دانید، ولی جزئیات آن هنوز مشخص نشده است و این کمی بازیگر را اذیت می‌کند، اما بازیگری که روی نقش تمرکز لازم را داشته باشد با همین شرایط هم می‌تواند کارش را انجام دهد و مشکلی هم پیش نمی‌آید. من هم روی نقش بهار تمرکز کردم و حتی برای او تیپ سازی کردم و بعد با این تیپ جلو رفتم به نحوی که بهار از آنچه در فیلمنامه نوشته شده بود در مرحله اجرا کاملا متفاوت شد. در واقع بهار دختر سرخوشی است که گاهی این سرخوشی بیش از اندازه او باعث ایجاد لحظات کمیک می‌شود. دوست داشتم بهار یک شخصیت شیرین و غیر نرمالی باشد که دوست داشتنی است، فکر می‌کنم دراین زمینه موفق بودم اما مردم باید ببینند و قضاوت کنند.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت:  سریال" نفس شیرین" را آماده پخش دارم که قرار بود در ماه محرم به روی آنتن برود، اما این اتفاق نیفتاد و از آنجایی که مناسبتی است، در ماه محرم آینده پخش خواهد شد. فیلم سینمایی " عروسک خانه" به کارگردانی حجت الله رئیسی را نیز آماده اکران دارم که هنوز اکران نشده است و دلایل عدم  اکران آن را هم نمی‌دانم. چند تله فیلم دیگر هم آماده پخش دارم که منتظر پخش آنها هستم.