سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یان بیگز سفیر استرالیا در تهران در حاشیه بازدید از بخش بین‌الملل ششمین جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هر دو کشور ایران و استرالیا در تمامی زمینه‌های فرهنگی و هنری، ظرفیت لازم و کافی برای تبادل دانش در زمینه مد و لباس را دارا هستند.

یان بیگز تصریح کرد: هنر زبانی جهانی دارد و به راحتی از مرزها عبور می‌کند و هر چند دو کشور ایران و استرالیا، فاصله بسیاری در باور و سنت‌های فرهنگی با یکدیگر دارند اما تنوع و قدرت جهانی مقوله مد و لباس کار را برای این هم‌افزایی آسان می‌کند.

سفیر کشور استرالیا در جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر چرایی لغو فعالیت دانشگاه تیف استرالیا (TAFE) در ایران گفت: این دانشگاه فنی حرفه‌ای در بسیاری از کشورها از جمله ایران نمایندگی داشت، اما متأسفانه به دلیل برخی تحریم‌ها مجبور به تعطیلی این مرکز در ایران شدیم.

او ضمن تقدیر از خروجی زحمات فعالان عرصه مد و لباس در ایران از آمادگی این کشور برای راه‌اندازی مجدد دانشگاه تیف استرالیا در ایران خبر داد و افزود: هم‌اکنون هزاران دانشجوی ایرانی در کشور استرالیا مشغول به تحصیل هستند و علی‌رغم وجود تحریم‌های بین‌المللی امیدواریم که در آینده نزدیک فضای لازم برای آغاز بکار مجدد دانشگاه تیف استرالیا در حوزه مد ولباس در کشور متمدن ایران فراهم شود.

یان بیگز در خاتمه افزود: مردم استرالیا و ایران با وجود تفاوت‌های فرهنگی می‌توانند به پویاترین شکل ممکن در راستای تبادل فرهنگ و هنر دو کشور گام بردارند و با افزایش تعداد گردشگران در ایران و استرالیا، شاهد نتایج مثبت از تقابل این دو فرهنگ خواهیم بود.

ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از سوم تا دهم اسفندماه در تهران و 15 استان دیگر برگزار می‌شود.