سرویس سینمایی هنرآنلاین: دیبا زاهدی بازیگر سینما که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم" آزاد، به قید شرط" در بخش چشم انداز حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین درارتباط با فعالیت‌های جدید خود گفت: فعلا چند فیلمنامه پیشنهاد شده و در حال بررسی آن‌ها هستم.

وی افزود: علاوه بر " آزاد، به قید شرط" به کارگردانی حسین شهابی که امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، فیلم "چشم‌ها" ساخته مهران مهدویان را هم دارم که در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود.

بازیگر" بادیگارد" درباره همکاری با تلویزیون اظهار کرد: در تلویزیون فعلا کاری ندارم و تا الان هم همکاری نداشتم، برای حضور در سریال‌های تلویزیونی عمدتا شرایط را در نظر می‌گیرم و اگر کار ویژه‌ای باشد که ارزش ریسک کردن داشت باشد می‌پذیرم در غیر این صورت ترجیح می‌دهم همچنان فعالیتم صرفا در سینما باشد.

زاهدی با اشاره به نقش خود در فیلم "آزاد به قید شرط" و تفاوت آن با نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده است، بیان کرد:  من نقش را به این خاطر پذیرفتم که با نقش‌های قبلی من فرق داشت و دختر بسیار مقاوم و محکمی است که از بچگی روی پای خود ایستاده و یک استحکام درونی داشت که برای من جای کار می‌گذاشت.

بازیگر فیلم " پنج ستاره" در پاسخ به این سوال که قصد دارد فعالیت در عرصه تئاتر را هم تجربه کند یا خیر، عنوان کرد: من کارم را با تئاتر شروع کردم و تعداد حضورم در تئاتر تجربی دانشجویی از کارهای سینمایی که بازی کرده‌ام بسیار بیشتر است، ولی در آن زمان، مثل امروز نبود که این همه  تبلیغات جدی باشد به همین دلیل هم شاید خیلی‌ها ندانند که من تئاتر هم کار کرده‌ام.

photo_2017-01-12_16-22-15

وی ادامه داد: دوست دارم بازهم فضای تئاتر را تجربه کنم و اگر پیشنهاد خوبی باشد می‌پذیرم. حتی حضور در تئاتر برایم جذاب‌تر از تصویر است. پیشنهاداتی داشتم که اغلب یا سر کار بودم و نتوانستم همکاری داشته باشم و یا در زمان مناسبی نبوده است که بتوانم با گروه‌های تئاتری تجربه همکاری داشته باشم.

زاهدی همچنین درباره انتخاب نقش‌ها و کار با کارگردان‌های به نام و شناخته شده گفت: به نظرم الان دیگر مبنای انتخاب کار، فیلمنامه است و اسم کارگردان خیلی تعیین کننده انتخاب نیست. معیار من تا امروز برای انتخاب نقش‌هایم فیلمنامه بوده است، ضمن اینکه کارگردانان فیلم اولی عمدتا خلاقانه‌ کار می‌کنند و ایده‌های نابی برای ارائه دارند.

این بازیگر جوان در خاتمه به نبود فیلمنامه‌های مناسب برای گروه سنی جوان و نوجوان اشاره کرد و افزود:  امروز فضای فیلم‌ها اغلب خانوادگی هستند و فیلم‌های تین ایجری خیلی ساخته نمی‌شوند. گره‌هایی که در فیلمنامه‌ها وجود دارد در راستای خانواده است و به نظرم باید این موضوعات تعمیم پیدا کنند به تمام گروه‌های سنی و مشکلات و معضلات جوانان نیز در فیلم‌ها به نمایش گذاشته شوند. این فقط دست کارگردانان نیست و فیلمنامه نویسان  نیز باید در این حوزه فعالیت کنند، چرا که هم تنوع برای تماشاگر دارد و هم اینکه مثل گذشته می‌توانیم فیلم‌هایی ببینیم که به مشکلات جوانان هم می‌پردازند و البته فیلم‌های  موفقی هم بودند ضمن این که با این اتفاق برای بازیگرانی که در این سن و سال هستند هم فضای کاری بیشتری فراهم خواهد شد.