به گزارش هنرآنلاین مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مرکز اسناد این اداره‌کل از تئاترشهر به موزه‌ی تئاتر منتقل می‌شود، اما این کار به تامین بودجه نیاز دارد.

 مرکز اسناد ۳۰ ساله‌ی اداره‌ی کل هنرهای نمایشی و دست‌نوشته‌ها و متون مستند تئاتر، در کنار کتابخانه و در طبقه فوقانی مجموعه تئاترشهر نگه‌داری می‌شوند.

مهدی شفیعی در خصوص کتابخانه تئاتر شهر و وضعیت آینده اسناد موجود در آن گفت: طبق برنامه‌ای که در نظر گرفته شده، قرار است فضای فوقانی مجموعه‌ی تئاترشهر که الان کتابخانه و مرکز اسناد هم در آن‌جا قرار دارد بازسازی شود، و با این کار طبقه‌ی چهارم تئاترشهر به فضای مناسبی برای کتابخانه و آرشیو تخصصی کتاب تبدیل می‌شود که علاقه مندان هم می‌توانند از آنجا استفاده کنند، اما مرکز اسناد حتما از آن محل جابجا خواهد شد و به موزه تئاتر منتقل می گردد.

رئیس اداره کل هنرهای نمایشی در این‌باره تاکید کرد: برای این کار یک طراحی فضای مجازی هم انجام می‌شود تا همه اطلاعات و متون اسکن و برای یک آرشیو مناسب آماده شوند. راه‌اندازی و انتقال مرکز اسناد در موزه از آن جهت اهمیت زیاد و فوریت دارد که برخی هنرمندان یا خانواده هنرمندانی که درگذشته‌اند تقاضای نگهداری آثار و اسناد و یادگاری‌های تئاتری‌ خود را در مکانی مثل موزه بارها مطرح کرده‌اند.

کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی در سال ۱۳۶۶ افتتاح شده است و اگرچه این روزها رونقی بیش از گذشته دارد.