به گزارش هنرآنلاین ، ابوالفضل علیمحمدی با بیان اینکه انتشار نشریات فرهنگی با پشتوانه پژوهش­های علمی در عرصه فرهنگ، هنر و ادب استان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی منطقه است، خاطرنشان کرد:  انتشار این فصلنامه با محوریت فرهنگ، هنر و ادب، گامی در راستای شناخت و بررسی زمینه‌های لازم برای توسعه فرهنگی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: این فصلنامه زیر نظر هیات تحریریه­ای متشکل از اساتید دانشگاه، متخصصان عرصه فرهنگ و هنرمندان استان منتشر خواهد شد.

علیمحمدی گفت: این فصلنامه برای تامین نیازهای اطلاعاتی پژوهشگران، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و علاقمندان به مباحث تخصصی فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان منتشر می‌شود.

وی به‌ کار بردن نتایج مطالعات و پژوهش‏های فرهنگی، ادبی و هنری در فرایند سیاستگذاری‌،‌ تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی استان را از دیگر اهداف انتشار این فصلنامه برشمرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاه­ها و علاقهمندان خواست تا مطالب و مقالات خود را در خصوص موضوعات فرهنگی، ادبی و هنری استان به آدرس تبریز، چایکنار، خانه پروین اعتصامی – بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ارسال کنند.