سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پوستر ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، عصر امروز یکشنبه دوم اسفندماه با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جواد صادقی، رئیس دبیرخانه جشنواره و محسن افرازی، برگزیده مسابقه طراحی پوستر جشنواره رونمایی شود.

حمید قبادی در مراسم رونمایی از پوستر ششمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: در سال جاری و برای نخستین بار طی دوره‌های گذشته، ستاد برگزاری جشنواره تصمیم گرفت که پوستر جشنواره را در قالب فراخوان و مسابقه انتخاب کند و این رویداد در نوع خود با استقبال خوبی نیز مواجه شدیم.

قبادی تصریح  کرد: در ابتدای مسیر، بسیاری از متخصصان و کارشناسان به ما خرده گرفتند که فراخوان طراحی پوستر جشنواره امری تشریفاتی است اما در یک جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که بهترین روش انتخاب پوستر جشنواره فجر اعتماد به  جوانان به منظور ایجاد زمینه رشد و ارتقاء فعالیت آنان است؛ چراکه معتقدم این جوانان نیاز به معرفی و مطرح شدن دارند و باید در چرخه رقابت قرار گیرند.

او با اشاره به صرف نظر کردن از سفارش  پوستر در جشنواره ششم مد و لباس فجر بیان کرد: در این مسابقه 78 اثر از سوی 42 طراح پوستر به دبیرخانه جشنواره رسید و ستاد جشنواره با شجاعت بر این نکته تاکید دارد که آماده پاسخ گویی به نقدهای مسابقه  طراحی پوستر جشنواره فجر به جای سفارشی بودن اثر هستیم.

رونمایی پوستر ششمین جشنواره مد و لباس فجر

قبادی همچنین از همراهی سایت هایی همچون "دکتر پوستر" و "آرت  نیوز" در اطلاع رسانی فراخوان پوستر ششمین جشنواره مد و لباس فجر تقدیر کرد.

جواد صادقی رئیس دبیرخانه جشنواره نیز با تاکید بر اینکه کار هنری و هنرمند هر دو ارزشمند هستند اما شرافت و احترام هنرمند در اولویت است، اظهار داشت: حمایت از هنرمندان جوان باید در اولویت رسالت اخلاقی مسئولان فرهنگی و هنری قرار گیرد و این بهترین دفاعی است که می شود از پوستر ششمین جشنواره مد و لباس فجر بجا آورد.

محسن افرازی برگزیده مسابقه طراحی پوستر ششمین  جشنواره بین المللی مد و لباس فجر ضمن قدردانی از زحمات و نگاه مثبت کارگروه سامان دهی مد و لباس کشور در انتشار فراخوان عمومی پوستر، گفت: در این طراحی تلاش کردم تا از کلیشه‌های هر ساله همچون نماد سیمرغ، خط نستعلیق و نقوش متداول پرهیز کنم و در نهایت با رنگ‌های زمینه‌ای گرم و سرد، پوستر جشنواره نهایی شد.

در ادامه این جلسه، از پوستر ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر رونمایی شد. 

رونمایی پوستر ششمین جشنواره مد و لباس فجر

ششمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر از سوم تا دهم اسفندماه همزمان در تهران و 15 استان دیگر برگزار می‌شود.