سرویس استان‌های هنرآنلاین: پس از پایان این انتخابات، 6 نفر از شیراز و 30 نفر از شهرستان ها به عضویت شورای سیاست‌گذاری استان فارس در خواهند آمد.

آن طور که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی فارس می گوید: پس از دو سال فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری در استان فارس، انتخابات انجمن ها در سراسر استان برگزار می شود تا سیاستگذای در حوره فرهنگ و هنر استان توسط متخصصان و افراد منتخب هنرمندان و اهالی فرهنگ انجام شود.

بهزاد مریدی تمرکززدایی را یکی از دستاوردهای راه اندازی شورای سیاستگذاری انجمن های هنری و فرهنگی، تمرکززدایی از مرکز استان دانست و تصریح کرد: قرار نیست چند نفر از فعالان تئاتر در شهر شیراز برای استان پهناور فارس تصمیم سازی کنند گرچه در ترکیب شورای سیاستگذاری سهم فعالان هنری متعدد شیراز در نظر گرفته شده است و از این شهرستان 6 نفر در ترکیب شوا حضور دارند.

وی افزود: فرد انتخاب شده در هر شهرستان علاوه بر عضویت در شورای سیاستگذاری تئاتر استان فارس، سمت ریاست انجمن شهرستان را نیز به عهده خواهد داشت و برای انتخاب رییس انجمن هنرهای نمایشی شیراز از میان 6 نفر منتخب، انتخابات داخلی صورت می گیرد.

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده در برخی شبکه های اجتماعی توسط برخی از فعالان نمایشی مبنی بر قطع حمایت های انجمن هنرهای نمایشی کشور از انجمن استان با ساختار جدید هم گفت: انجمن هنرهای نمایشی کشور در دو سال گذشته در تمام رویدادهای هنری انجمن نمایشی فارس را به رسمیت شناخته و اعتبارات هرچند اندک مالی را نیز به حساب همین انجمن واریز کرده است.

مریدی ابراز امیدواری کرد: ساختار انتخابات شورای سیاستگذاری و انجمن هنری فارس بتواند به تمام کشور تعمیم داده شود چراکه در دو سال اخیر امتحان خود را به خوبی پس داده و هنر تئاتر در همه شهرستان ها نمود و بروز خوبی داشته است.

مریدی بار دیگر بر حضور فعال همه هنرمندان استان در تصمیم گیری های کلان هنر و فرهنگ تأکید و خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر در دورافتاده ترین شهرستان ها هم  باید از امکانات و حمایت های استانی برخوردار شوند و صرف زندگی در شهرستان به هیچ وجه از وزن فنی و ارزشی گروه های شهرستانی کم نمی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس البته این را هم گفت که سخت گیری زیادی در شرایط انتخاب کاندیداها انجام شده است به نحوی که ممکن است تعداد کاندیداها در برخی شهرستان ها به چند نفر محدود هم بیشتر نرسد تا شورای سیاستگذاری یکدست، فنی و دانا برای هنر ارزشمند تئاتر تصمیم گیری کند.

انتخابات انجمن نمایش شیراز ساعت 8 صبح 27 بهمن ماه در کافه کتاب تالار حافظ شیراز برگزار شد و رأی گیری تا ساعت 15 ادامه داشت.

الهه بهرامی