به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، 14 مقاله از کشور‌های روسیه ، مکزیک، آذربایجان ، ایتالیا، آلمان ، اسپانیا، نیجریه، گرجستان، مجارستان، هند، ارمنستان و قزاقستان که در مدت سه روز برگزاری سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی توسط نویسندگان شان ارائه خواهند شد از سوی هیات علمی این سمینار معرفی شدند.

مطابق اعلام هیات علمی سمینار "پاول رودنف" از روسیه مقاله‌ای با عنوان "تئاتر مستقل در روسیه" را ارائه خواهد کرد. فرانچسکو اونگارو از کشور ایتالیا با مقاله ای تحت عنوان "تئاتر روزهای پیش رو" و "برنیس راموس آیالا" از مکزیک با مقاله " الگوهای داخلی سازمان برای گروه تئاتری مستقل" ، "طرلان رسولوف " از آذربایجان با مقاله "یک مرحله از تاسیس یک تئاتر مستقل" ، "آندرا پورچدو" از ایتالیا با مقاله "تئاتر مستقل نوین در ایتالیا: مابین کمدیا دلارته و تئاتر تعاملی" در این سمینار حضور خواهند داشت.

"پیلار گونزالز المانسا" از کشور اسپانیا مقاله ای تحت عنوان "تردید، یک جرقه برای خلاقیت یا یک مانع برای آزمایش؟ - وضعیت تئاتر فرینج اسپانیا" و "تایوو اوکونولو افولابی" از کشور نیجریه مقاله "مدیریت و مشاغل تئاتر مستقل: نمونه برداری الگوهایی از نیجریه" و "لوون ختاگوری" از کشور گرجستان مقاله "تئاتر از شخصیت اصلی شاعر(سراینده) تا مدیر تولید ها" را در این سمینار ارائه خواهند کرد.

"اگنس کارولینا بک" از کشور مجارستان مقاله "مشارکت مدل های گوناگون برای استفاده از تکنولوژی های نوین در هنرهای نمایشی" و "نارین سرگس یان" از ارمنستان مقاله "نقش آموزش و پرورش در شکل گیری و تقویت تئاتر مستقل ارمنستان ، "فردریک فلبک" از آلمان مقاله ای با عنوان "هماهنگی و همکاری بین تئاترهای مستقل و نهاد های (موسسات) تئاتری" ، "آرون نیک" از کشور هند مقاله "نیاز برای موسسات مستقل تئاتر" ، "مارینا واسادز" از کشور گرجستان مقاله " تناسب میان تئاتر دولتی و مستقل در گرجستان" و "موکان آمانکلدی" از کشور قزاقستان مقاله "مشکلات و چشم انداز توسعه تئاتر مستقل در قزاقستان" را در سمینار بین المللی تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی ارائه خواهند کرد.

سمینار بین المللی "تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی " از 15 تا 17 اسفند ماه 1395 با ارائه 30 مقاله و برپایی 7 میزگرد در مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار می شود.