به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، مجید کریمیان با اشاره به اینکه هر ساله آغاز سال با سالروز شهدات شهید آوینی در 20 فرودین ماه مقارن می‌شود، اظهارکرد: با پیشنهاد حوزه هنری و مصوبه وزارت کشور در تقویم کشور ۲۰ فروردین ماه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

وی افزود: هدف از نامگذاری این روز به نام هنر انقلاب اسلامی تکریم و معرفی شهدای انقلاب به خصوص شهید مرتضی آوینی و تبیین و معرفی شاخصه‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این هفته، حوزه‌های هنری کل کشور دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند که در استان نیز این دبیرخانه هر ساله راه‌اندازی می‌شود.

کریمیان ادامه داد: امسال نیز در خراسان‌جنوبی دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی از پنجم اسفند ماه جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی بیان کرد: در برنامه‌های پیش بینی شده در هفته هنر انقلاب اسلامی، بخش هنری برنامه‌ها و فعالیت‌های چشمگیری را خواهند داشت.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی از برگزاری همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی در این هفته خبر داد و گفت: همچنین در این هفته از آثار تولیدی حوزه هنری در سال ۹۵ رونمایی و از آثار برتر نیز تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام نیز کارگاه‌های نقد آثار شاخص هنر انقلاب برگزار و آثار منتخب حوزه هنری در ۳۰ نقطه استان اکران می‌شود.

کریمیان نیز از برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد استان در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.