به گزارش هنرآنلاین، به نقل از تئاتر فارس،‌ تئاتر "موسیو ابراهیم" کاری از اریک امانوئل اشمیت یک داستان فلسفی بسیار هوشمندانه و ساده، در ارتباط با دوستی غیرمتعارف بین پسربچه‌ای و پیرمردی خردمند و عارف را به زیبایی به تصویر کشیده است که توسط علیرضا کوشک جلالی، کارگردان ایرانی ساکن آلمان برای یک شب اجرا میهمان شیرازی ها است. 

این تئاتر که با ٦٠ اجرای موفق در آذر و دی ماه ١٣٩٥ در تهران اینک به شهر ادب و هنر پای گذاشته ٢٧ بهمن چهارشنبه در دو نوبت ساعت های ١٨ و ٢١ در تالار احسان به صحنه می‌رود.

نمایشنامه "موسیو ابراهیم" قصه آشنای پیرمردی با  یک نوجوان و سفر صوفی‌وار آنها برای رسیدن به عرفان درونی است.

علیرضا کوشک جلالی نامی آشنا میان اهالی تئاتر است؛ نمایشنامه‌نویس، مترجم و کارگردان مقیم آلمان است  که فعالیت‌های هنری بسیاری را در کارنامه خود دارد؛ از نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی نمایش‌های متعدد، تا پایه‌گذاری گروه تئاتری "علی جلالی آنسامبل" در کلن آلمان و فعالیت به‌عنوان مسئول هنری این گروه. او تا امروز نمایش‌های متعددی را چه در آلمان و چه در ایران به روی صحنه برده و موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده است.

به جرات باید گفت، یکی از مهمترین دلایل موفقیت این کارگردان در داخل و خارج کشور برگرفته از نگاه و نوع ارائه آثارش است. او مسائل عمیق اجتماعی را به زبانی بیان می‌کند که برای نسل‌های مختلف قابل درک باشد و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، چراکه به اعتقاد او تئاتر با توده مردم ارتباط برقرار می‌کند و حرفی برای گفتن باید داشته باشد.

علیرضا کوشک جلالی پیشتر نمایش "موسیو ابراهیم" را با بازی اشکان خطیبی و رضا مولایی در تماشاخانه خصوصی کنش معاصر بر صحنه داشت.

کوشک جلالی متولّد اول فروردین سال ۱۳۳۷ در شهر تهران عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴، گروه تئاتری "علی جلالی آنسامبل" را در شهر کلن پایه‌گذاری کرد و هم اکنون مسئول هنری این گروه است.

او تاکنون بیش از ۴۰ نمایش در آلمان و ۱۵ نمایش نامه در ایران به روی صحنه برده و جوایز زیادی در زمینه کارگردانی و نویسندگی در فستیوال‌های تئاتری بین‌المللی کسب کرده است. کوشک جلالی در سال ۲۰۰۹ نیز برای اولین بار به عنوان کارگردان یک اپرا را در اپرای شهر دورتموند/آلمان به زبان ترکی و آلمانی به صحنه برد.

نمایش "موسیو ابراهیم" سال‌ها پیش با بازی بهزاد فرهانی و هومن برق نورد در تئاتر شهر اجرا شد.

گفتنی است: علاقه مندان به دیدن این تئاتر جهت هماهنگی برای ورود می توانند به نشانی اینترنتی : www.sororconcert.com مراجعه کنند.