سرویس سینمایی هنرآنلاین: مسعود کیمیایی با فیلم "قاتل اهلی" به سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر آمده است.  فیلم جدید مسعود کیمیایی که بیشتر به دلیل اختلاف بین تهیه‌کننده و کارگردان این اثر دچار حواشی شده بود، این روزها مشغول گذراندن مراحل پس از تولید است تا  راهی جشنواره فیلم فجر شود.

 درحالی که هنوز بخشی از تصاویر فیلم ضبط نشده بود کارگردان و تهیه کننده به مشکل برخوردند و کیمیایی اعلام کرد که آنچه به نمایش در می‌آید فیلم او نیست، در نهایت پس از کش و قوس های فراوان با تشکیل شورای حکمیت سه نفره خانه سینما و پادرمیانی شخص ایوبی مشکل برطرف شد و  گروه این روزها مشغول آماده سازی فیلم برای راهی کردن آن به جشنواره فیلم فجر هستند.

نکته قابل توجه این فیلم حضور  پرویز پرستویی برای اولین بار در این فیلم است، علاوه بر این امیر جدیدی نیز به عنوان بازیگر نقش اول این فیلم حضور دارد. در صورتی که در سال‌های اخیر این پولاد کیمیایی بود که ایفاگر نقش‌های اصلی فیلم‌های پدرش بوده است. پولاد نیز در این فیلم به نقش‌آفرینی در قالب یک خواننده پرداخته و برای ایفای هرچه بهتر این نقش مدتی را به تمرین خوانندگی با بهزاد عبدی مشغول بوده است. حضور رضا رشیدپور (مجری) نیز در فهرست بازیگران از دیگر نکات جالب "قاتل اهلی" پر هیاهو است. تهیه‌کنندگی این اثر را منصور لشکری قوچانی و فیلم‌برداری آن را فرشاد محمدی بر عهده گرفته‌اند.

 "قاتل اهلی" روایتگر زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش است که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می‌کند. پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، آزاده مهدی زاده، رضا رشید پور، اکبر معززی، سینا سهیلی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، پولاد کیمیایی و ثریا قاسمی بازیگران آخرین ساخته‌ کیمیایی هستند و تهیه‌کننده فیلم هم منصور لشگری قوچانی است.

آذرنگ بیست و یک روز بعد

آنچه باعث پیوند فیلم کیمیایی با کارگردانی تازه‌کار و فیلم اولی به نام سیدمحمدرضا خردمندان شده است، حضور حمیدرضا آذرنگ است. او که امسال جزو پرکارترین بازیگران مرد سینمای ایران است در هر دو اثر به ایفای نقش پرداخته است.

سید محمدرضا خردمندان با فیلم "بیست و یک‌ روز بعد" به سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر آمده است. نخستین تجربه سینمایی او، روایت‌گر زندگی یک نوجوان به نام مرتضی با نقش‌آفرینی مهدی قربانی است که برای رسیدن به آرزوهای ناکام مانده‌ پدرش اتفاقاتی را تجربه می‌کند و در این مسیر با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود.

از نکات قابل توجه این فیلم تعدد لوکیشن‌های فیلم‌برداری است، تمامی سکانس‌های "بیست و یک روز بعد" در کرج و حاشیه‌های پایتخت فیلمبرداری شده است.

بازیگر نوجوان و تازه‌کار سینما، مهدی قربانی که سال گذشته با فیلم سینمایی "ابد و یک روز" ساخته سعید سعید روستایی طعم حضور در جشنواره را چشیده بود، امسال نیز با فیلم خردمندان راهی کاخ جشنواره خواهد شد.

از نکات جالب دیگر این فیلم همبازی شدن دوباره حمیدرضا آذرنگ با ساره بیات بعد از فیلم سینمایی "عادت نمی‌کنیم" است. آذرنگ درباره حضورش در نخستین تجربه کارگردانی خردمندان گفته: آنقدر فیلمنامه این کار به نظرم جالب و هیجان انگیز آمد که در زمان انتخاب، برای اولین‌بار میزان نقش برایم در اولویت قرار نداشت. فیلمنامه این فیلم آن‌قدر خوب بود که دوست داشتم در این کار حتی در نقشی کوتاه حضور داشته باشم و به همین خاطر نقش "داریوش" را با آغوش باز پذیرفتم. تهیه‌کنندگی این اثر را سازمان حوزه هنری و فیلم‌برداری آن را علیرضا برازنده بر عهده گرفته‌اند.