سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مارکس و کوکاکولا" به کارگردانی کیانوش اخباری از 26 دی‌ماه در تماشاخانه پالیز به صحنه می‌رود. کیانوش اخباری با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نیل اسکو نویسنده دانمارکی در این اثر خود به وقایع سیاسی سال 68 فرانسه می‌پردازد.

او بیان کرد: این نمایش روایت‌گر روابط زوجی است که عشق خود را از شورش 68 آغاز می‌کنند.

اخباری با اشاره به اینکه این نمایش کمدی عاشقانه و سیاسی است، اظهار کرد: "مارکس و کوکاکولا" شکلی از کمدی انتقادی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی موجود است، ساختار آن همان کلیشه آشنا است که شاید بسیاری آن را دعوای زن و شوهری بدانند. میل اسکو در این اثر نسلی را نشان می‌دهد که رویای آزادی‌شان را از دست داده‌اند و ابتذال زندگی آنها را فرا گرفته است.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: ما تغییری در ساختار اجرایی ایجاد کردیم تا نمایش تنها روایتی خطی نباشد. ترجیح ما آن بود که به لحاظ محتوایی، نسبت به آنچه در متن وجود دارد عمیق‌تر عمل کنیم؛ به همین دلیل تغییراتی در ساختار روایی و استفاده از پروژکشن در تعویض صحنه‌ها داریم.

او خاطرنشان کرد: طراحی صحنه نمایش مینی‌مال است. از آنجائی که در سالن بلک باکس اجرا می‌رویم، تصمیم گرفتیم سنی کوتاه را طراحی کنیم و به سمت تصویر تخت و بدون عمق با عرض زیاد برویم. این محدودیت را در طراحی میزانسن‌ها و حرکت بازیگران هم داشته‌ایم.

اخباری در رابطه با انتخاب بازیگران نیز گفت: آقای بهنام تشکر در مقام کارگردان نمایش‌هایی چون "دختر یانکی" و "رام کردن مرد سرکش" را به صحنه برده‌اند و با فضای کمدی انتقادی کاملا آشنا هستند. اما نسرین درخشان تجربه بازی در نمایش‌های کمدی را نداشت و حضور در این اثر برایش چالش به شمار می‌رفت. او در روند تمرین بسیار خوب عمل کرد و توانست به نقطه مورد نظر دست یابد.

نمایش "مارکس و کوکاکولا" به کارگردانی کیانوش اخباری از 26 دی تا 25 بهمن‌ماه ساعت 17:30در تماشاخانه پالیز واقع در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ به صحنه می‌رود. بهرام تشکر و نسرین درخشان بازیگران این اثرند.