سرویس استان های هنرآنلاین: جشنواره بزرگ ایران ساخت برای نخستین بار به همت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با هدف فرهنگ سازی و حمایت از تولید کالای ایرانی برگزار شد. این جشنواره در پنج بخش برگزار شد و از آثار برتر هنری مرتبط با تولید ایرانی تقدیر کرد که در آن، مجموعه انیمیشن "شاهنامک" که توسط هنرمندان شیرازی تولید شده، موفق به کسب جایزه نخستین جشنواره ملی ایران ساخت شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره ایران ساخت که شنبه هجدهم دی ماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما در تهران و با حضور معاون اول رئیس جمهوری  برگزار شد، انیمیشن شاهنامک به کارگردانی مازیار محمدی نژاد تهیه کننده و کارگردان شیرازی در بخش تیزر تبلیغاتی موفق به دریافت جایزه و حمایت تولید آثار توسط حامیان جشنواره شد.

این مجموعه انیمیشن که از اپیزود های کوتاه دو دقیقه ای تشکیل شده با هدف معرفی کالای ایرانی، فرهنگ مصرف کالای ایرانی و فرهنگ عمومی طراحی شده و در هر قسمت از آن داستانی جذاب و طنز که از شاهنامه الهام گرفته شده نقل می شود. امتیاز انحصاری شخصیت ها و فضای این مجموعه متعلق به شرکت زاگرس فیلم است و هر یک از شرکت ها، صنایع، سازمان ها و ارگان ها می توانند با سفارش دادن یک یا چند قسمت از این مجموعه به عنوان اسپانسر کالا، خدمات و یا اهداف خود را در قالب یک داستان اختصاصی تبلیغ کنند.

تا کنون چند موسسه دولتی و خصوصی از تولید این مجموعه حمایت کرده اند که آثار تولید شده به زودی از طریق شبکه های اجتماعی و دیگر رسانه ها منتشر خواهند شد.