سرویس استان‌های هنرآنلاین: هادی امامی مقدم بازیگران نمایش "نارکولپسی" قرار است از چهارشنبه ٢٢دی‌ماه تا جمعه یکم بهمن ماه ساعت ١٨:٣٠ در تماشاخانه استاد هودی بر صحنه رود.

این کارگردان گفت: "نارکولپسی" توسط گروه نمایش زمان و انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت برپا شده که رکورددار بیشترین فروش گیشه تئاتر این شهرستان در نمایش‌های متولد کارخانه یک و دو، حریم ظل السلطان و تش بگیره ایی واتساپ و همچنین دارای لقب پرکارترین گروه نمایشی مرودشت شده است.

این فعال هنری اضافه کرد : نارکولپسی نام یکی از جدیدترین بیماریهای مغزی قرن است. محمد که ورشکست مالی شده است به ناگهان و یکباره دچار این بیماری میشود. اما سارا همسر محمد که از همه به او نزدیکتر است به محمد شک دارد. معتقد است که برای اینکه طلبکارها از طلب خود چشم پوشی کنند او خودش را به بیماری زده است. رضا برادر سارا که وکیل است وارد داستان میشود.

وی ادامه داد: رضا شرایط محمد را که میبیند معتقد است که او واقعا بیمار است. در همین شرایط اتفاقهای دیگری نیز می افتد.  اتفاق اصلی و همه اتفاق های غیر اصلی در هم گره میخورد تا اینکه در صحنه آخر و در یک لحظه و کاملا به شکل یهویی همه چیز باز می شود جز یک مورد؛ اینکه هیچوقت، هیچ کس متوجه نمیشود که محمد واقعا بیمار بود یا خودش را به بیماری زده بود.

هادی امامی مقدم, نویسنده، کارگردان، بازیگر، مجری، شروع فعالیت ١٣٧٣؛ لیسانس ادبیات نمایش، نگارش ٧٠ نمایشنامه، نویسندگی و کارگردانی ٢٢نمایش همچون: راز کبوتر، خ ، همیشه همین موقع همین بازی، هلوزده ها، متولد کارخانه یک و دو ، آنتی گیم، تش بگیره ایی واتساپ، مثبت ١٨، نارکولپسی و...شرکت کننده در بیش از ٣٠ جشنواره شهرستان، استان و کشور است که سرپرست گروه نمایش زمان است و عضو شورای نظارت بر تئاتر شهرستان مرودشت. وی مدرس تئاتر در وورکشاپ ها. ١٥داوری در مقاطع بازخوانی، بازبینی و داور اصلی. برنامه گذار و تهیه کننده برنامه های هنری. همکاری با گروه های نمایشی استان در شهرستانهای مختلف را در کارنامه خود دارد و  تولید کننده بیش از ٧٠ نمایش در ٢٠ سال گذشته و شرکت در جشنواره ها و اجراهای عموم بوده است.

او معتقد است: از نظر من، حرکتهای فردی به سمت ایجاد تئاتر پاک میتواند یک نجات دهنده باشد. هنر خوب است. هنرها همه خوبند. اما هنرنمایش به دلیل گروهی بودن و نزدیک بودن و محله ای بودن و جهانی بودن، چیز دیگریست. در رتبه نخست همدلی نیاز دارد. اتحاد می خواهد. نه که منیت کنار برود بلکه منیت ها استتار باشد در راستای حرکتهای گروهی و جمعی.

هادی امامی مقدم افزود: گاهی اوقات فراموش میکنیم رسالتی هم داریم. گاهی اوقات چنان درگیر ژستهای شبهه روشنفکری می شویم که انگار ما میتوانستیم جهان را نجات دهیم و نگذاشتند. جهان خود ماییم. شکستها خود ماییم. موفقیتها هم خود ماییم. من اگر خالص باشم گروهم و شهرم و استانم خالص است. اگر ناخالص باشم افراد اطرافم هم ناخالصند. خودمان نیستیم.

این اثر شرکت کننده در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس مهرماه ٩٥ است و دیگر عوامل آن را دستیار کارگردان و نورپرداز اشکان امیدوار، مدیرصحنه: علی عظیمی، منشی صحنه: ندا دهقان، طراح صحنه: احسان رضایی، طراح لباس: نرجس رنجبری، طراح موسیقی: محمدحسین حاجی وندی، طراح گریم: محمود سجادیان، طراح پوستر و بروشور: محمد صادق نامجو، تدارکات: امید زارع و محسن زارع، گریمور خانم: محدثه رضایی برعهده دارند

 

الهه بهرامی