به گزارش هنرآنلاین، استاد غلامحسین امیرخانی در آیین بزرگداشت مقام هنری دو تن از اساتید برجسته  آذربایجان شرقی در تبریز گفت: : انجمن خوشنویسان با ٣٠٠ شعبه در تمام کشور،یک نمونه از این استمرار در فعالیت است.

امیرخانی، انجمن خوشنویسان ایران را یک نهاد ملی و مدنی با عمری ٦٨ ساله توصیف کرد و گفت: امروز ٣٢٠ شعبه داخلی و ٦ شعبه خارجی انجمن در حال فعالیت است که هیچ وزارتخانه ای گستره ای به این حد ندارد.

وی تاکید کرد: در انجمن خوشنویسی به دنبال معرفت و اخلاص هستیم و در این مسیر با تشکیلاتی منسجم تا کنون عمل کرده ایم و پس از این نیز فعالیت خواهیم کرد تا انسانهایی فرهیخته و با معرفت تربیت شوند.

استاد امیرخانی با اشاره به اینکه عشق و شور و شیدایی در وجود همه کسانی که وارد عرصه ی فرهنگ و هنر می شوند، وجود دارد، گفت: علیرغم این اشتیاق درونی، کمتر کسی می تواند مرارت های بی شمار مسیر هنر را پیموده و به قله دست یابد مگر اینکه کمال جویی بر نفع طلبی در وی غالب بوده و انگیزه  خدمت به فرهنگ و هنر در وجودش متجلی باشد.

وی گفت:  خوشنویسی یک هنر ملی تاریخی است و فرهنگ در بطن و متن آن است، تعالی و رشد و گسترش آن طبیعی است و ما با ادبیاتی سر و کار داریم که چکیده تجربه‌ تاریخی و فرهنگی ملت ماست. این ادبیات درون مایه‌ خوشنویسی است و به این دلیل حامل معرفت است.

وی همچنین استاد میرحسین زنوزی و استاد حسین رسام را از فرهیختگان عرصه خوشنویسی برشمرد و تلاش این دو استاد برجسته  را در تعالی و بالندگی هنر خوشنویسی آذربایجان و ایران شایسته  تقدیر دانست.

در این مراسم از استاد حسین رسام و استاد میرحسین زنوزی دو خوشنویس برجسته تبریزی تجلیل شد.

استاد میرحسین زنوزی متولد  ۱۳۲۹  تبریز است، نیای پدری وی با هنر کتابت آشنا بود و میراث برجای مانده از او قرآنی مطلا بود .

وی همزمان با بهره مندی از محضر زنده یاد بخت شکوهی، تذهیب را نیز از محضر هنرمند نامی تبریز، استاد علی کوهپایه ای فرا گرفت .

وی از سال ۱۳۶۶ در انجمن خوشنویسان تبریز به آموزش هنرجویان پرداخت و از آن سال تا به امروز آموزش را بی وقفه ادامه می دهد .

استاد میرحسین زنوزی خوشنویس پرتلاش و پرحضوری است؛ شاهد این مدعا حضور پر بار وی در بیش از یکصد نمایشگاه جمعی است. وی رئیس انجمن خوشنویسان آذربایجان شرقی است.

همچنین استاد حسین رسام حقیقی متولد ١٣١٨ بوده و پایه گذار شعبه انجمن خوشنوسان ایران در تبریز است، وی از علی آقا حسینی به عنوان اولین استاد خوشنویسی خود در سال ١٣٣٣ یاد می کند.