سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمائی "گلدان و درخت بلوط" ساخته کیارش انوری در بخش مسابقه آینده درخشان (Bright Future)  جشنواره بین المللی فیلم روتردام که به طور مشخص به نمایش فیلم‌های اول و دوم اختصاص دارد نماینده سینمای ایران خواهد بود.

این فیلم که اولین ساخته بلند کیارش انوری است برای دریافت جایزه  آینده درخشان، که به فیلم‌هایی که اولین نمایش جهانی یا بین‌المللی خود را در این بخش دارند تعلق می‌گیرد، رقابت می‌کند. همچنین فدراسیون بین المللی منتقدین فیلم فیپرشی نیز جایزه ای به فیلم منتخب خود در این بخش اهدا خواهد کرد.

فیلم "گلدان و درخت بلوط" داستان مردی است که با اطلاع یافتن از عقیم بودن خود دچار بحرانی وجودی می‌شود. "گلدان و درخت بلوط" به کارگردانی کیارش انوری و نویسندگی مشترک کیارش انوری و صدف فروغی ساخته شده است. بازیگران این فیلم بانیپال شومون، صدف فروغی، مهران نائل، بهاره ریاحی، ماهان خورشیدی و مهوش افشارپناه هستند. 

به نوشته وبسایت جشنواره روتردام، بخش آینده درخشان ارائه دهنده کشف‌هایی تازه برای آینده سینمای جهان است و فیلم‌های منتخب این بخش فیلم‌هایی هستند از فیلمسازان تازه نفس با دیدگاه‌هایی اصیل و سبک‌هایی تازه.

کیارش انوری فعالیت حرفه‌ای خود را از دهه هفتاد خورشیدی با ساختن فیلم‌های کوتاه، مستند و ویدئو آرت آغاز کرد. آثار او در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی و مراکز هنری جهان از جمله مرکز هنرهای معاصر شهر روتردام ویت دو ویت و موزه هنرهای زیبای نانت در فرانسه و آکادمی هنرهای شهر برلین و موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در آمده و به بحث گذاشته شده‌اند. انوری فارغ التحصیل سینما از دانشگاه سوره تهران و مطالعات سینمائی از دانشگاه پرووانس (اکس-مارسی ۱) در فرانسه است.