سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه دال، فرزاد فرزین، سینا حجازی و... این آخر هفته در تهران روی صحنه خواهند رفت.

فرزاد فرزین

فرزاد فرزین پنجشنبه 16 دی‌ماه در یک شب و دو سئانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت به همت شرکت "آوای دوران" به تهیه‌کنندگی رسول ترابی برگزار خواهد شد. فرزین در این کنسرت قطعاتی از آلبوم "6" و منتخبی از بهترین آثار خود را اجرا خواهد کرد.

در این کنسرت امیرمیلاد نیکزاد، احمد امین‌پور، یاشار خسروی، سهراب رمضان‌زاده، احسان امیدی، مهرداد معافی و جمال چلبیانی به رهبری مهران خلیلی اعضای ارکستر فرزاد فرزین را تشکیل می‌دهند.

این کنسرت ساعت‌های 18 و 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

سینا حجازی

خواننده آلبوم "رؤیا" با ارکستری جدید دومین کنسرت رسمی خود در تهران را روی صحنه می‌برد.

سینا حجازی در حالی دومین کنسرت رسمی خود را در تهران روی صحنه می‌برد که اعضای ارکستر این خواننده نسبت به اجرای اول دستخوش تغییرات اساسی شده است و حجازی با گروهی جدید و جوان و البته باسابقه روی صحنه می‌رود.

داریوش بیژنی (سرپرست و تنظیم‌کننده قطعات برای ارکستر)، شروین شهبازی (گیتار آکوستیک)، سعید شیخ امیری (گیتار نائل یوکا له‌له)، سینا پرتوری (درام)، آرش احمدی (گیتار الکتریک)، آرش عیوضی (گیتار بیس)، گروه بادی (حسین شریفی، علی ضرابی، فرید شیخی)، بابک صفرنژاد (هارمونیکا)، سعید خیرخواه (کیبورد) نسترن نفریه (کر) و ایمان قیاسی (پرکاشن) اعضای ارکستر جدید سینا حجازی را تشکیل می‌دهند که قراراست در کنسرت جمعه 17 دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به اجرای برنامه بپردازند.

موسسه "آوای دوران" برگزارکننده این برنامه است و رسول ترابی نیز تهیه‌کنندگی این کنسرت را بر عهده دارد.

کنسرت حجازی ساعت‌های 18 و 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

گروه دال

گروه موسیقی "دال" در تازه‌ترین کنسرت خود که پنجشنبه 16 دی‌ماه در تالار وحدت اجرا می‌شود قطعاتی منتخب از آلبوم "گذر اردیبهشت" را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کند.

یزدان بهمنی یکی از نوازندگان گروه "دال" با اشاره به جزییات برنامه پیش رو توضیح داد: اولین کنسرت رسمی گروه "دال" در تابستان سال جاری و تالار وحدت روی صحنه رفت که با استقبال خوبی برگزار شد ولی به‌خاطر ورود به ماه‌های محرم و صفر و تعطیلی برنامه‌های موسیقی و همچنین فشردگی برنامه‌های تالار وحدت، تمدید کنسرت میسر نشد. به همین جهت گروه "دال" بار دیگر "گذر اردیبهشت" را برای علاقه‌مندانش اجرا می‌کند.

یزدان بهمنی درباره قطعات آلبوم "گذر اردیبهشت" توضیح داد: "آوازم را می‌رقصیدی" اولین قطعه‌ی این آلبوم بود که برای اولین بار منتشر شد. پس از آن قطعه "گذر اردیبهشت" در اردیبهشت‌ماه در فضای مجازی منتشر شد. "لحظه‌ها را انتظارم" آخرین قطعه منتشرشده در فضای مجازی است اما اولین قطعه‌ این آلبوم که گروه "دال" را در فضای رسمی موسیقی معرفی کرد قطعه‌ "طعم شیرین خیال" بود که برای فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. "شعری که زندگی است"، "شکوفه‌های زیتون"، "لحظه‌ها را انتظارم" از دیگر قطعاتی هستند که در این کنسرت در تالار وحدت اجرا می‌شوند.

این کنسرت ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

فرشید اعرابی

فرشید اعرابی خواننده‌ موسیقی راک پس از پنج سال دوری از استیج در سالن برج آزادی تهران به روی صحنه خواهد رفت.

اعرابی تاکنون سه آلبوم منتشر کرده و دو بار نیز موفق به اجرای کنسرت شده بود. خواننده‌ی آلبوم‌های "پنهان"، "سکوت راوی" و "به رنگ شب" روز 16 دی‌ماه در برج آزادی به روی صحنه خواهد رفت. وی در این کنسرت به اجرای منتخبی از سه آلبوم منتشر شده‌اش خواهد پرداخت.

اعضای ارکستر فرشید اعرابی را در این اجرا نیما نواپور، هادی کیانی، محمد نیک و فرزاد فخرالدینی تشکیل می‌دهند.

این کنسرت ساعت 20 در سالن برج آزادی روی صحنه خواهد رفت.

علی شمس

گروه موسیقی علی شمس به سرپرستی، آهنگسازی و خوانندگی علی شمس جمعه ۱۷ دی در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود.

این اجرا الکترو آکوستیک بوده و در تنظیم‌های قطعات ترمپت جانشین نی شده و عضو جدید گروه (ماهان محمدی) کاراکتری شبیه به آنچه نی سابقاً در گروه اجرا می‌کرد را ایفا می‌کند.

علی شمس (آواز، گیتار الکتریک، پیانو)، رضا بنایی نیا (درامز)، اشکان شاهرخ (گیتار الکتریک)، کیومرث طالبی (گیتار باس)، ماهان محمدی (ترمپت) اعضای اصلی گروه هستند. این در حالی است که امیر شمس (پرکاشن)، پوریا علی میرزایی (تنبور و دف) و پویا اسدی (گیتار آکوستیک) به عنوان نوازندگان میهمان گروه را همراهی می‌کنند.

قرار است در این اجرا قطعاتی چون زمان، خوب مطلق، دلقک، مرد نمکی، حیله، شیر و بمان با من به کلام علی شمس و مرتضی شمس در دو قسمت اجرا شود.

آهنگسازی قطعات دارای مشخصه‌هایی از پروگرسیو راک است و از ترکیب تم‌های ایرانی و موسیقی جَز در آن بهره برده شده است. در نتیجه شاید انتخاب نام فیوژن راک برای سبک اجرا دقیق‌تر باشد. همچنین خواننده گروه با استفاده از تکنیک‌های آواز کلاسیک و استیل آوازی جَز و لحن و بیان ایرانی به روشی تلفیقی دست یافته که یک راک ایرانی و کاملاً بومی است.

کنسرت گروه موسیقی علی شمس به سرپرستی، آهنگسازی و خوانندگی علی شمس ۱۷ دی از ساعت 19:30 در سالن اصلی برج آزادی برگزار می‌شود.