به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، احمد گلچین در حاشیه جشنواره اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان در حال برگزاری است و مردم استقبال بسیاری خاصه از بخش موسیقی آیینی دارند.

وی تصریح کرد: این شب‌ها در جشنواره به اصطلاح جای سوزن انداختن نیست و مردم زیادی در سالن اجرای موسیقی حاضر می‌شوند تا هنرنمایی های اقوام مختلف ایران زمین را از دست ندهند.

گلچین با اشاره به هنرنمایی حدود 24 گروه موسیقی آیینی در دهمین جشنواره فرهنگ اقوام، عنوان کرد: گروه‌های موسیقی و آیینی آوای موج از بوشهر، هالای از مرکزی، آبیدر و کوردوان از کردستان، زاگرسیان ایران زمین از لرستان، رقص شمشیر آوای زاهدان از سیستان و بلوچستان، فلوکلوریک تلار از گیلان در این جشنواره حضور دارند.

دبیر دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام اضافه کرد: همچنین گروه های آوای طبری از مازندران، موسیقی عشایر قشقایی از اصفهان، جایلان از خراسان شمالی، آیینی از آذربایجان شرقی، شقایق‌های کالپوش از سمنان، هنرمندانی از هرمزگان، هنرمندان افغان از افغانستان، هنرمندان قزاق از قزاقستان هم در جشنواره دهم حاضر هستند.

گلچین در پایان به حضور گروه‌های موسیقی گلستان هم اشاره کرد و گفت: گروه‌های ونوشه، گروه کوبه‌ای دیبا، هامون سیستانی، مهرگان، اهوراییان و ترکمن از گلستان در جشنواره دهم حضور فعال دارند.