به گزارش هنرآنلاین، گونترگراس اجازه نمی‌داد چیزی او را بفریبد. تجربه‌های او از سپری کردن دوران کودکی و نوجوانی در عصر سلطه نازی‌ها، سال‌های جنگ و سختی‌های پس از آن، دستاوردی ارزشمند برای داستان‌سرایی‌اش فراهم کرده بود. او می‌دانست که می‌بایست به همه‌چیز با واقع‌گرایی و ذکاوت، اما با تردید بنگرد و بر همین اساس، از لحظه‌های موهوم و پرتضاد این کامیابی‌ها لذت ببرد.

کتاب حاضر، شرح زندگی و آثار گونترگراس، نویسنده بزرگ آلمانی است که به دلیل نوع زیستش در دوره آلمان نازی و تالیفاتش پس از آن، همواره مورد توجه منتقدان و زندگینامه‌نویسان بوده است.

این کتاب از مجموعه “بزرگان اندیشه و هنر” منتشر شده که شامل کتاب‌هایی است که تصویری کامل از هنرمندان و اندیشمندان معاصر ارائه داده است. فیلسوفان، اندیشمندان و هنرمندان بنیانگزاران خرد بشری هستند و قرون نوزده و بیست میلادی دوران ظهور مکاتب و تفکرات نوین بوده است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه، برآیندی از تحقیقات یک پژوهشگر متخصص درباره یکی از شخصیت‌های برجسته اندیشه و هنرجهان است که می‌تواند منبع و راهنمایی مناسب و متنوع برای شناخت آن‌ها باشد. این کتاب‌ها ترجمه‌ای است از مجموعه معتبری که توسط محققان و آکادمیسین‌های غربی در انتشارات روولت آلمان تهیه شده است.

"گونترگراس" نوشته هاینریش فورم‌وگ با ترجمه مریم طاهری آرزم در 134 صفحه با قیمت 13500 از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است. پیش‌تر از این مجموعه، کتاب‌های هایدگر، بودا، اریش فروم، گاندی، شوپنهاور، تولستوی، داستایفسکی، ویتگنشتاین، ژید، کافکا، یونگ و مارکز به چاپ رسیده بود.