به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، شعر را ابزار مهمی برای انتقال یک مفهوم دانست و گفت: منابع ادبی و به ویژه شعر، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها در طول تاریخ بوده‌است و مفاهیم و موضوعات بسیاری را از این طریق به مخاطبان منتقل می‌کرده‌اند، به همین خاطر بر آن شدیم تا در قالب برگزاری کنگره شعر حجاب، هم برای بخش‌های مختلف فرهنگی، محتوا تولید کنیم هم حجاب و برتری‌های محجبه بودن را به جوانان آموزش دهیم.

وی ترانه را هم یکی از بخش‌های مهم دومین کنگره شعر حجاب و عفاف دانست و افزود: یکی از تفاوت‌های این دوره با دوره پیشین، توجه به تولید محتوا برای بخش‌های مختلف فرهنگی و به ویژه پرداختن به ترانه و ترانه‌سرایی است. امسال، تعداد قابل توجهی ترانه به دست ما رسیده تا در اختیار خوانندگان و آهنگسازان قرار بگیرد. علاوه بر این به شعر کودک و نوجوان هم توجه شده است.

قبادی به این که آثار ارسالی با رشد ۳۰ درصد نسبت به دوره قبل، مواجه بوده اشاره و بیان کرد: همه مراحل به دست خود هنرمندان و شاعران انجام گرفته؛ به این معنی که دبیر این دوره و اعضای شورای سیاست گذاری، از شاعران جوان و شناخته شده هستند و این مساله نشان می‌دهد که کنگره راه خود را پیدا کرده و مخاطبان خاص خود را دارد.

به گفته دبیر کارگروه مد و لباس، هدف از برگزاری کنگره شعر حجاب و عفاف، ارتباط با نسل جوان است چراکه ارتباط با جوانان، زبان خاص خودش را می‌خواهد. ما در سال‌های گذشته شاهد ادبیات کم تاثیری در حوزه عفاف و حجاب بوده‌ و در این امر موفق عمل نکرده‌ایم. بدون شک، یکی از ابزارهای تاثیرگذار استفاده از هنر است. وقتی این هنر در کنار ارزش عفاف و حجاب قرار می‌گیرد شاید فلسفه جدیدی را ایجاد کند که خانواده‌ها و جامعه از آن بهره‌مند شوند.

همچنین قبادی با بیان اینکه آثار منتخب بخش کودک و نوجوان قابلیت آن را دارد که در کتاب‌های درسی و یا نشریاتی چون مجله رشد به چاپ برسد گفت: لازم است در این راستا مذاکراتی با رئیس شورای تألیف کتاب‌های درسی داشته باشیم اما در مجموع با تکیه بر پتانسیل‌های موجود در نهادهایی چون آموزش و پرورش، شهرداری و صدا و سیما جریان‌سازی این موضوع پیگیری می‌شود.