سرویس تئاتر هنرآنلاین: مراسم تجلیل ۵۰ سال فعالیت حسین عاطفی همزمان با سالروز تولدش شامگاه شنبه 11 دی ماه در تالار محراب برگزار شد. این مراسم که اجرای آن را بهروز رضوی بر عهده داشت، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه حسین عاطفی چندین سال تئاتر کار نکرده است، گفت: اگر عاطفی چندین سال تئاتر کار نکرد اما چندین برابر برای جامعه تئاتری خدمت کرد.

معاون مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری آشنایی 20 ساله‌اش با حسین عاطفی، قدردانی از افراد در کشور را غنیمت دانست؛ چرا که در ایران چنین حرکتهای کمتر رخ می‌دهد. او از هنرمندان درخواست کرد با مشارکت وضعیت تالار محراب بهتر شود.

قطب‌الدین صادقی نیز در این مراسم و در سخنانی درباره حسین عاطفی بیان کرد: در دوره‌ای که همه به هم و همچنین به خودشان دروغ می‌گویند و فساد باورها را تحت تأثیر قرار داده است، صحبت از درستی یک نفر فضیلت است. صورت حسین عاطفی مثل آینه صاف است و کینه ای در آن نیست. حسین عاطفی هیچگاه جزو باند خاصی نبود.

سهراب سلیمی نیز در سخنانی آشنایی خود با عاطفی را به اولین همکاریش در سال 54 ربط داد که منجر به دوستی درازمدتی شده است. او در بیان خاطراتش از کلاسهایی یادآوری کرد که به همت عاطفی در استان تهران به مدت چهار فصل برگزار شد و تأکید کرد برگزارکنندگان این مراسم همان شاگرادان دیروز هستند.

حمیدرضا نعیمی نیز در سخنان خود با یادآوری شاهکارهای هنری حسین عاطفی که پانزده سال دیگر روی صحنه نمی‌روند از اینکه او مدت مدیدی است گلایه کرد. او اظهار کرد: حسین عاطفی در زمان فعالیت خود در عرصه تئاتر کارهای درخشانی را کارگردانی می کرد و به صحنه می برد اما چندین سال است که دیگر در این عرصه فعالیت نکرده است.

حسین عاطفی در بین تشویق حاضران روی صحنه حضور پیدا کرد و این مراسم را پر جمعیت ترین مراسم تولد خود دانست. او عنوان کرد: خدایا برای ترس از ابتذال که در وجودم گذاشتی، ممنونم.

پخش مستندی درباره حسین عاطفی، اهدای احکام دفاتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و قدردانی از علیرضا رحیم دل، رستا رضوی، علی خوش گفتار و حبیبه عبدالهی از فعالان و پژوهشگران تئاتر استان تهران، برپایی نمایشگاهی از پوستر آثار حسین عاطفی و همچنین افتتاح دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در تالار محراب، از دیگر بخش های این مراسم بود.