سرویس موسیقی هنرآنلاین: ناصر مسعودی ملقب به بلبل گیلان برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در روزهای 16 و 17 دی‌ماه در زادگاهش، رشت به صحنه می‌رود.

اجراهای مسعودی در سالن نامجو مجموعه یادگار امام شهر رشت برگزار می‌شود و مسعودی قطعات خاطره‌انگیز خود را به مردم هم‌زبانش تقدیم خواهد کرد.

این خواننده 81 ساله در مورد کنسرت اخیر خود گفت: سال‌ها بود در عرصه موسیقی فعالیت نمی‌کردم. قصد برگزاری کنسرت در شهر رشت را هم نداشتم ولی اصرار دوستان همشهری‌ام باعث شد که به خاطر ادای دین به مردم شهر رشت، حضور در این اجرا را بپذیرم.

وی ادامه داد: موزیسین‌های جوان شهر رشت آمدند و گفتند که می‌خواهند با من همکاری کنند. این افراد با آثار من خاطره داشتند و می‌خواستند یک بار دیگر این آثار به گوش مخاطبان شهر رشت برسد. موسیقی فردای ما در دست همین جوان‌ها است و من به احترام نسل آینده موسیقی با این جوان‌ها به صحنه می‌روم.

مسعودی در مورد قطعاتی که قرار است در کنسرت وی اجرا شود اظهار کرد: در این کنسرت موسیقی اثر جدیدی را نخواهم خواهند. همه آثاری که در کنسرت 16 دی اجرا می‌شود، قطعاتی است که مردم با آن‌ها خاطره دارند. این آثار شامل چند تیتراژ تلویزیونی از جمله "جنگل" و "گل پامچال" و قطعاتی خاطره‌انگیز چون "بنفشه گل" و "الا تی تی" است.

او همچنین از آلبوم جدیدش خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها یک آلبوم جدید به نام "حالا چرا؟" آهنگسازی کرده‌ام که آقای مجید درخشانی قطعات آن را تنظیم کرده است. این آلبوم در ژانر موسیقی سنتی ساخته شده و من آن را به زبان فارسی خوانده‌ام.

این خواننده پیشکسوت در مورد جزئیات بیشتر آلبوم "حالا چرا؟" اعلام کرد: آثار آلبوم "حالا چرا؟" شامل اشعار کهن (کلاسیک) و اشعار معاصر شعرای چند دهه پیش است. اخیراً ضبط این آلبوم تمام شده و هم‌اکنون در دست انتشار قرار دارد ولی زمان دقیق انتشار آن هنوز مشخص نیست.

ناصر مسعودی در پایان به آلبومی به زبان گیلکی اشاره کرد و توضیح داد: علاوه بر آلبوم فارسی "حالا چرا؟"، یک آلبوم دیگر به نام "خورشید خانوم" با آهنگسازی مسعود لاهیجی در دست تهیه دارم که به زبان گیلکی خوانده شده است. اشعار این آلبوم تماماً از سروده‌های مرحوم شیون فومنی است. اگر عمری باشد و خدا بخواهد، این آلبوم نیز پس از آلبوم "حالا چرا؟" منتشر می‌شود.