سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مرجان کشاورز متولد 1345 و دارای لیسانس علوم آزمایشگاهی است اما 29 سال است که به عنوان طراح لباس فعالیت می‌کند.

او در چهارمین دوره جشنواره مد و لباس فجر توانست رتبه دوم مانتوی اجتماع را برای طراحی مانتویی به نام بهار و پرنده کسب کند و در همان دوره به عنوان طراح سال هم انتخاب شد.

کشاورز درباره فعالیت‌های اخیر خود در زمینه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها در حال طراحی لباس‌های مربوط به کالکشن بهاره خود هستم و همچنین نمونه لباس‌هایی را برای جشنواره مد و لباس تسنیم طراحی و ارسال کرده‌ام.

او با اشاره به اینکه طراحی لباس برای کالکشن‌های فصلی به ذوق شخصی و علایق طراح و همچنین شرایط طبیعت در آن فصل بستگی دارد، اظهار داشت: من در بسیاری از مجموعه‌ها از طبیعت الهام گرفته‌ام، اما درباره کالکشن بهاره پیش رو باید بگویم که رنگ سال 2017 میلادی که از سوی شرکت پنتون به رنگ سبز انتخاب شده است می‌تواند الهام بخش و رنگ اصلی بسیاری از محصولات مد و لباس در کالکشن‌های بهاره باشد و درباره طراحیهای من نیز اینگونه بوده است.

کشاورز با اشاره به برپایی یکی دیگر از رویدادهای حوزه مد و لباس در آینده نزدیک بیان کرد: جشنواره مد و لباس تسنیم که به همت شهرداری تهران و اواخر ماه جاری در بوستان گفتگو برگزار می‌شود می‌تواند فضایی مناسب برای تعامل هر چه بهتر و بیشتر طراحان و تولیدکنندگان لباس را فراهم کند و آثاری که برای حضور در این رویداد طراحی کردم به شدت جنبه کاربردی در اجتماع را دارد که البته این موضوع از نکات تأکید شده در این جشنواره بوده است.

این هنرمند عرصه طراحی مد و لباس درباره این رویداد گفت: در فراخوان این جشنواره نیز تأکید شده بود که با توجه به ضرورت ها و نیاز جامعه فعلی، طراحان به ارائه طرح و ایده بپردازند و تولید مانتو و شلوار در تیراژ بالا از سوی تولیدکنندگان از مهمترین اهداف جشنواره تسنیم است.

کشاورز در خاتمه گفت: توجه به تأمین سایزبندی و رنگ بندی مناسب برای لباس اجتماع دختران و بانوان در شکل‌های مختلف از مهمترین رویکردهای جشنواره تسنیم است و امید است طراحان به قابلیت های تولید انبوه طرح های خود با توجه به الگوهای اجتماعی ایرانی و اسلامی توجه کرده باشند.

سومین جشنواره مد و لباس تسنیم در روزهای 22 تا 29 دی ماه امسال در بوستان گفت‌ وگو برگزار می‌شود.