سرویس تجسمی هنر آنلاین: مصطفا اکبری که نمایشگاه تصویرسازی‌هایش با عنوان "از راز چشم‌ها" در گالری مهروا برپاست به هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه به نوعی ادامه نمایشگاه "و خدا دید" است که البته در تکنیک و تصاویر تغییراتی در آن به وجود آمده است.

وی ادامه داد: من در نمایشگاه "و خدا دید" نیاز به تصویر کشیدن یک سری از واقعیت‌ها داشتم و چون قصد داشتم درد کودکان کاز را به تصویر بکشم، سعی‌ام بر آن بود که کمتر در واقعیت دست ببرم.

این هنرمند نقاش گفت: اما در آثار این نمایشگاه انتزاع بر اصول رایج چهره‌نگاری و قواعد پرتره چیره شده و من برای ترسیم هر تصویر ابتدا چشم‌ها را ترسیم کردم و بعد این چشم‌ها بودند که کانسپت و دیگر اجزا را تعیین کردند.

اکبری گفت: در واقع هیچ تصویر و فرم تعیین‌شده ای در این نقاشی‌ها نیست. از طرفی من تصمیم داشتم تا تصاویر این نمایشگاه کمی انتزاعی‌تر باشند و به همین دلیل المان‌هایی در این نقاشی‌ها بروز می‌کردند که به این انتزاع عمق می‌بخشیدند.

وی افزود: من در آثار نمایشگاه قبلی نیاز به فضاهای خلوت‌تری داشتم  و در آن از تکنیک راپید و جوهر استفاده کردم اما در آثار این نمایشگاه مداد جایگزین راپید شد تا بتوانم تفاوت بصری مدنظرم را ایجاد کنم.

photo_2016-12-31_13-24-16

این هنرمند نقاش گفت: بیشتر این کاراکتر‌ها وجهی تسلیم شده و یا جنگجو دارند اما همواره یک خیره‌گی ناشی از خستگی در آن‌ها نمود پیدا کرده و این حالت در آن‌ها تکرار می‌شود. در واقع این کاراکترها به واسطه سکوت حاکم بر اطراف‌شان به نوعی مسخ‌شدگی دچار شده‌اند.

اکبری عنوان کرد: خلق این آثار بسیار مبتنی بر تجربه‌های مختلف روزمره بود که در زمان‌های مختلف بر من گذشت و همین مسئله موجب آن شد تا شکل‌گیری و آماده شدن این مجموعه به طول بیانجامد.

photo_2016-12-31_13-24-00

نمایشگاه تصویرسازی  مصطفی اکبری با عنوان "از راز چشم‌ها" تا 20 دی در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 گالری مهروا ادامه دارد.