سرویس موسیقی هنرآنلاین: چهارمین شب از ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر، نیمی از زمان خود را به نوازندگان جوان پیانو اختصاص داده بود که برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان بودند.

برنامه شب گدشته با تکنوازی نینا مقصودلو آغاز شد و این نوازنده جوان که فوق‌لیسانس نوازندگی پیانو از آکادمی عالی موسیقی استراسبورگ دارد به اجرای دو قسمت از مجموعه آینه‌ها پرداخت.

پس از آن کامیار حاجی زاده، پیانیست 12 ساله به صحنه آمد و اثری از فردریک شوپن با نام "فانتزی امپرمپتو در دو دیز مینور" را اجرا کرد. اجرای محکم و با اعتماد به نفس این نوازنده نوجوان با تشویق طولانی حاظران مواجه شد. حامد محمودی، برگزیده جشنواره موسیقی جوان، نوازنده بعدی بود که اثری از شوپن به نام "بالاد در فا ماژور" را نواخت. سپس پوریا رمضانیان که او نیز برگزیده جشنواره موسیقی جوان است به صحنه آمد و سونات پیانو اثر سرگی پروکفیف را نواخت. آناهیتا جمشیدی نوازنده 17 ساله هم که در چند دوره جشنواره موسیقی جوان برگزیده شده است به اجرای اثری از شوپن به نام گاسکرتزو در سی بمل مینور" پرداخت. پس از آن ماهور اربابیان به صحنه آمد تا سونات پیانو اثر آلبان برگ را اجرا کند.

چهارمین روز ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر

 بخش بعدی برنامه به اجرای اثری از ایگور استراوینسکی اختصاص داشت. کارن سلاجقه و علیرضا خیابانی به صحنه آمدند تا قطعه در ستایش بهار برای پیانو چهار دست را اجرا کنند. این قطعه با عظمت که در اصل یک باله است و نقش مهمی در تاریخ موسیقی قرن بیستم دارد، این بار با تنظیم برای پیانو اجرا شد و دو نوازنده با مهارت و تسلط زیاد از عهده اجرای این قطعه سنگین و دشوار برآمدند.

پس از آن نوبت به کوارتت زهی رسپینا رسید تا برای اجرای قطعه "به چشمهای زیبایش" اثر کارن کیهانی به صحنه بیاید. آرش اسدنژاد و پوریا اصانلو نوازنده ویولن، دانیال جورابچی نوازنده آلتو و ارسلان علیزاده نوازنده ویلنسل اعضای این گروه بودند. این قطعه که با نوای ملایم ویولنسل آغاز شد تا انتها در فضایی آرام و خیال انگیز ادامه یافت.

چهارمین روز ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر

بخش بعدی برنامه به اجرای ارکستر مجلسی کروما به رهبری سعید علیخانی اختصاص داشت. این ارکستر زهی در بخش اول برنامه خود به اجرای اثری از مندلسون پرداخت که در سه قسمت اجرا شد. پس از آن "دوبل کنسرتو برای دو ویولن و ارکستر زهی" اثر آنتونیو ویوالدی اجرا شد. برای اجرای این قطعه پویا دهلاری و بهار فلسفی از گروه جدا شده و به عنوان سولیست ویولن در جلوی صحنه قرار گرفتند. این دو نوازنده به همراه ارکستر آغاز به نواختن کردند و در ادامه جملات متفاوتی را اجرا کرده و یا به سوال و جوابی با یکدیگر می‌پرداختند. اجرای خوب این قطعه نیز با استقبال مخاطبان مواجه شد و پایان خوبی را برای این کنسرت رقم زد.

ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر به دبیری علیرضا مشایخی، توسط گروه موسیقی تهران با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و انجمن موسیقی ایران تا دهم دی در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.