سرویس تئاتر هنرآنلاین: تالار اصلی مجموعه تئاتر نمایش "تئاتر سعدی، تابستان سی و دو" به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی و بازی علیرضا آرا، خاطره اسدی، حمید حسینی، شهرام حقیقت دوست، امیررضا دلاوری، اشکان دلاوری، مجید رحمتی، علی سلیمانی سرنسری، علی محمدی، سهیل ملکی و رؤیا میر علمی خواهد بود که هر شب ساعت 19:30 با مدت زمان 100 دقیقه به صحنه می رود.

در تالار چهارسو نمایش "کلاغ" نوشته دیوید هروئر ، کارگردانی سمانه زندی نژاد و بازی سهیلا گلستانی و مرتضی اسماعیل کاشی ساعت 18 اجرای خود را آغاز کرده است. این در حالی است که در همین تالار نمایش دیگری با عنوان "خانه پاکیزه" به نویسندگی سارا رول و کارگردانی مانلی حسین پور و سروش طاهری ساعت 20 به صحنه خواهد رفت. مانلی حسین پور، سروش طاهری، گیتی قاسمی، معصومه کریمی، آزاده مویدی فردبازیگران این اثر نمایشی هستند.

تالار قشقایی نیز میزبان نمایش قطعاتی از ساموئل بکت به عنوان پروژه اى است که در آن گروه تئاتر ٨۴ به سرپرستی علی‌اکبر علیزاد پنج اثر از ساموئل را که در یک دهه گذشته تولید و اجرا نموده است را در قالب یک رپرتوار به صحنه می‌رود.

در تالار سایه هم نمایش فیزیکال "لِ تِه" به نویسندگی و کارگردانی عاطفه تهرانی ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود . در این نمایش نوید هدایت پور، مریم باقری نسامی، اویس محمد حسنی، سینا صابری، ئه ستیره مرتضایی، سپهر غازی، پدرام مهری، نازنین میهن به عنوان بازیگر حضور دارند.

تماشاخانه سنگلج نیز این روزها میزبان نمایش "دیوان تئاترآل" نوشته محمود استاد محمد و کارگردانی روزبه حسینی است. علی رضا دری، رؤیا بختیاری، نرگس امینی، پژند سلیمانی، مروارید مهر، رضا علوی، حمید خوش‌نویس، سهیل بابایی، ماندانا جبّاری، علی افشاری، نسترن عاشوری بازیگران این اثرند.

تالار حافظ نمایش "دو مرد در یک اتاق" به کارگردانی مسعود رایگان را با بازی خسرو شهراز و اردلان شجاع‌کاوه در تالار حافظ بر صحنه دارد. . این نمایش تنها به مدت ۱۰ شب یعنی تا جمعه 10 دی ماه اجرا خواهد شد. گفتنی است، این کارگردان با پایان این اجرا، نمایش "فرشته مرگ" برگرفته از مونولوگ‌های "فرشته مرگ" نوشته عادل حکیم  و خانم M  نوشته میاتورن کویست است را به صحنه می برد. سیم ادبی و توماج دانش‌بهزادی بازیگران این اثرند.

نمایش "میلاد یک رویا" به کارگردانی الهه پور جمشید ساعت 18 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می‌رود. الهه پورجمشید، سحرناز عباس زاده، مهبد قناعت پیشه، امین وحیدی پور، نیما جمالی، عاطفه فرهنگی، درسا صانعی و امیر محمد رجبی بازیگران این اثرند. همچنین نمایش کمدی "مارمالاد" نوشته و کار محمدرضا آزادفر ساعت 20 در این سالن به اجرا می‌شود. مجید علم بیگی، الهه پورجمشید، علی عطایی حور و مهدی رحیمی سده بازیگران این اثرند.

تالار هنر نیز به عنوان تنها سالن تخصصی نمایش های کودک و نوجوان این روزها نمایش "سفر شادی" به کارگردانی محمدرضا مالکی را بر صحنه دارد. این نمایش با شعار شجاعت، لبخند و امید فضای متفاوت را در این تالار ایجاد کرده است. محمد علی حسین علی پور، نسیم تاجی، سوده سعدایی، سحر صبا بازیگران این اثرند که هر شب ساعت 17:30 به صحنه می رود. همچنین نمایش "سیرک سیار" به کارگردانی پرستو گلستانی نمایش دیگری است که در این تالار به صحنه می‌رود.

نمایش های "باغبان مرگ" به کارگردانی آروند دشت آرای با بازی آتیلا پسیانی، مارین ون هولک و "دیابولیک: رومئو و ژولیت" به کارگردانی آتیلا پسیانی با بازی بهرام افشارى، ستاره پسیانى، خسرو پسیانى، اصغر پیران، نوید جهانزاده، علیرضا حبیبى کسبى، روح الله حق گوى لسان، ناز شادمان، مهدى صدر، دایانا فتحى، نوید محمد زاده، فاطمه نقوى در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر اجرا خواهند شد. همچنین تالار استاد ناظرزاده نیز میزبان نمایش های "حادثه در ویشی" به کارگردانی منیژه محامدی و بازی محمد اسکندری، مهوش افشار پناه، مجید جعفری، فرناز رهنما، محمد نادری، هومن کیایی، سام کبودوند، نسترن پیکانو، محمد خداوردی، داریوش برزگر، مهدی مشهدی کاظمی، احسان مرادخواهی و "حساب پرداخت نمیشه" به کارگردانی هادی عامل هاشمی و بازی شیوا ابراهیمی، لبخند بدیعی، هدایت هاشمی، علی عامل هاشمی، سیدعلی صالحی است.

تالار مولوی به عنوان پایگاه اجراهای دانشگاهی در تالار اصلی خود نمایش "نسبت خونی" به  کارگردانی سجاد امیرمجاهدی را ساعت 18 و نمایش "ریچارد سوم اجرا نمی‌شود" به کارگردانی اصغر نوری این روزها ساعت 20:30 در این تماشاخانه اجرا می‌شود. همچنین نمایش "اگر شبی از شبهای تهران مسافری" به نویسندگی علی شمس و کارگردانی مشترک الهام ابنی و جواد صداقت اثر دیگری است که در این تالار اجرا می‌شود.

تماشاخانه های خصوصی نیز این روزها آثار متنوعی را با حضور هنرمندان شناخته شده بر صحنه دارند. تئاتر باران نمایش "آیس لند" به کارگردانی آیدا کیخایی را با بازی آزاده صمدی، فهیمه امن زاده، احسان کرمی را بر صحنه دارد. همچنین نمایش "بازی یالتا" به کارگردانی لوون هفتوان با بازی وحید رهبانی، روشنک گرامی و مانی منادی‌زاده در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

تماشاخانه پالیز نیز نمایش "نامه های عاشقانه از خاورمیانه" به کارگردانی کیومرث مرادی را با حضور بازیگرانی چون طناز طباطبایی، پانته آ پناهی ها، هانیه توسلی بر صحنه دارد. این تماشاخانه به زودی میزبان نمایش "داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل" به کارگردانی امیدرضا سپهری با بازی سام قریبیان، شبنم قلی خانی، قیس سپهری، ناصر عاشوری، مارال فرجاد، سیما تیرانداز، امیر فتوره چی، حامدتهرانی، عرفان اسلامیه، سیدشهاب الدین خاضع حق، هادی جمالو، علی سعیدیان، شایا زندی، هدیه وکیلی نیا، ترانه یوسفی و ملیکا سعید پور به صحنه می‌رود.

تئاتر مستقل تهران نیز نمایش پرمخاطب "رویای نیمه شب تابستان" به کارگردانی مصطفی کوشکی را با حضور بازیگرانی چون امیر مهدی ژوله، محمد صادق ملک، شهروز دل افکار، نازافرین کاظمی، علیرضا کی منش، غزل شجاعی، سجاد باقری، آذین نظری، صبا ایزدپناه، مصطفا کوشکی را بر صحنه دارد که هر شب ساعت 20:30 اجرا می شود. همچنین نمایش "آوازه خوان" به کارگردانی مشترک مهدی کوشکی و صحرا فتحی است که تا جمعه 10 دی‌ماه به صحنه می رود. امیر جدیدی تنها بازیگر این نمایش است.

سالن ارغنون نیز نمایش های "در" به کارگردانی شهاب مهربان ساعت 18، نمایش " به گزارش باروت" به کارگردانی گلچهر دامغانی ساعت 19:30 و نمایش "بانوی گم شده" را ساعت 20:45 بر صحنه دارد.

تماشاخانه کنش معاصر نیز از 12 دی ماه دور جدید اجراهای خود را با نمایش "ویتسک" به کارگردانی حجت حسینی و نمایش "دستگاه" به کارگردانی آرمین جوان آغاز خواهد کرد.

تماشاخانه موج نو نیز از 9 دی ماه میزبان نمایش ۹۶۳+ به کارگردانی محسن قرایی خواهد شد. باران کوثری تنها بازیگر این نمایش است.

تماشاخانه استاد جمشید مشایخی نیز سه نمایش "برابر آلفا" به کارگردانی میلاد کرباسی، "از بستر خاک" به کارگردانی نرگس صفدریان و "آواز قو" به کارگردانی نگین فخراوی را بر صحنه دارد.