شرکت برادران وارنر تیزر دنباله فیلم علمی تخیلی "بلید رانر" را منتشر کرد.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: "بلید رانر 2049" (Blade Runner 2049) دنباله کلاسیک علمی تخیلی "بلید رانر" (1982) است.

اتفاقات فیلم اول به کارگردانی ریدلی اسکات در سال 2019 در لس آنجلس اتفاق می‌افتد. هریسن فورد در اولین "بلید رانر" نقش ریک دکارد، یک کارآگاه دل‌زده و عضو سابق یک واحد ویژه اداره پلیس لس آنجلس معروف به "بلیدرانرها" را بازی می‌کند که با بی‌میلی می‌پذیرد گروهی روبات هوشمند، اما جنایتکار را به دام بیندازد.

فورد در "بلید رانر 2049" نقش دکارد را تکرار کرده است. رایان گاسلینگ دیگر بازیگر اصلی این فیلم است. داستان 30 سال بعد از اتفاقات فیلم اول روی می‌دهد. گاسلینگ نقش کی، افسر اداره پلیس لس آنجلس و "بلید رانر" جدید را بازی می‌کند. او به رازی پی می‌برد که می‌تواند جامعه را بیشتر ریش‌ریش کند. کی برای رسیدن به هدف به دنبال راهی برای پیدا کردن دکارد است که سه دهه است کسی از او خبر ندارد.

Blade Runner 20491

"بلید رانر 2049" را دنی ویلنو کارگردانی کرده است. جارد لتو، رابین رایت، آنا دی آرماس، سیلویا هوکس، کارلا یوری، برخد عبدی و دیو باتیستا دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلمنامه را همپتن فنچر - که فیلمنامه اولین "بلید رانر" را نوشت - و مایکل گرین بر مبنای ایده‌ای از فنچر و ریدلی اسکات نوشتند. فیلمنامه فیلم اول بر مبنای رمان "آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند" از فیلیپ کی. دیک نوشته شد. اسکات یکی از مدیران تولید پروژه جدید است.

شرکت سونی پیکچرز کلسیکس با همکاری شرکت آلکان اینترتینمنت فیلم را تهیه کرده است.

"بلید رانر 2049" ششم اکتبر 2017 روانه سینماها می‌شود.

دنی ویلنو این روزها فیلم تحسین‌شده "رسیدن" (Arrival) با بازی ایمی آدامز و جرمی رنر را روی پرده سینماها دارد. "Maelstrom" تولید 2000، "پلی‌تکنیک" (2009)، آتش‌افروزان" (2010) که به نمایندگی از کانادا به بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار معرفی و در این بخش نامزد شد، "زندانی‌ها" (2013)، "دشمن" (2013) و "قاتل حرفه‌ای" (Sicario) تولید 2015، از دیگر ساخته‌های این کارگردان 49 ساله کانادایی است.