به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، کارگاه تخصصی "میراث ادبی و فرهنگی و الگوهای نوین ارائه آثار نمایشی" با حضور آکتور ساتسولی در تالار مشاهیر تاتر شهر برگزار می‌شود.

این برنامه در ادامه برگزاری کارگاه‌های ملی و بین‌المللی سی و پنجمین دوره جشنواره برگزار خواهد شد.

افشین خورشید باختری مدیر کارگاه‌های آموزشی جشنواره تاکید کرد که برنامه‌ریزی کارگاه‌ها وسخنرانی‌ها با توجه به پرکردن خلاء آموزش در موضوعات ضروری و کمتر پرداخت شده در فرایند آموزش تئاتر انجام شده است.

او ایجاد امکان برای توان افزایی هنرمندان را از دیگر اولویت‌های مهم در برگزرای این کارگاه‌ها برشمرد و افزود: تاریخ دیرینه ادبیات و فرهنگ ایرانی و میراث گرانقدر به جای مانده ازآن سرچشمه فوق‌العاده و بسیارارزشمندی است که می‌تواند در صورت‌ها و الگوهای نوین نمایشی و درچشم اندازی امروزین جلوه‌گر شود.

خورشید باختری یاداور شد: سابقه این امر در ادبیات نمایشی و اجراهای تئاتری در پیشینه تاتر نوین ایران وجود دارد، اما آشنا سازی نویسندگان، دراماتورژها، کارگردانان و مدیران تئاتری با الگوهای نوین ارائه نمایشی میراث ادبی و فرهنگی از منظر تجارب و دانش غیر ایرانی از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است که با حضور آکتور ساتسولی Ektor Tsatsouli   کشور یونان در تاریخ ششم دی ماه 1395 در تالار مشاهیر تاتر شهر برگزار خواهد شد.

به گفته او، در این کارگاه 6ساعته زمینه‌های لازم برای یک گفت و گوی فرهنگی جهت غنا بخشیدن به تجربه نوشتن و خلق نمایشی از میراث ادبی و فرهنگی با توجه به تجارب فرهنگی غنی و باستانی یونان فراهم می‌شود.

گفتنی است با عنایت به توان افزایی تخصصی هنرمندان تاتر ایران و ارائه خدمات در جهت دانش افزایی به مخاطبان هدف این کارگاه، ضروری است علاقه‌مندان به ضوابط ثبت نام که در سایت رسمی جشنواره به نشانی  fitf.theater.ir موجود است ، مراجعه کنند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.