سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سهیلا جبری، طراح لباس و مدیر موسسه "چیا مد" درباره برگزاری نخستین دوره جامع خوش‌پوشی در ایران به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: این رویداد با شعار اینکه "استایلیست خود باشید" و با همکاری مجتمع آموزشی پورموسی برگزار می‌شود که ورکشاپی رایگان بوده و برای عموم آزاد است.

جبری در ادامه با اشاره به لزوم ارتقای دانش عمومی در بحث پوشش و انتخاب لباس تصریح کرد: مد موضوعی بسیار مهم و میان رشته‌ای است که امروز در تمامی مقولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ورود کرده و تجزیه و تحلیل آن در تمامی این مقولات امری ضروری به نظر می‌رسد.

او گفت: مدت دو سال است که در حال تدوین مقالاتی در این زمینه هستم که بر اساس فرهنگ پوششی ایرانی و اسلامی به رشته تحریر درآمده و موضوعاتی چون اخلاقیات و دیدگاه سنتی جامعه ایرانی به آن اضافه شده است.

جبری با اشاره به لزوم احیا و حفظ لباس اقوام ایرانی در ادوار گوناگون تاریخی اظهار داشت: جذابیت و طرح‌های بی‌نظیر لباس اقوام از موضوعات مهم در مباحث خوش پوشی عصر کنونی به شمار می‌آید که البته مواردی همچون نگاه مدرنیته به دنیای مد نیز به آن‌ها افزوده شده و حتی در مواردی به حوزه روانشناسی، رنگ شناسی و شخصیت شناسی نیز پرداخته‌ام.

او در خاتمه با اشاره به برگزاری نخستین دوره جامع خوش‌پوشی در ایران افزود: نیاز برای برپایی این دوره جدید برای همه مخاطبان احساس شده و در جهت ارتقای دانش خوش پوشی امری ضروری به نظر می‌رسد.

این کارگاه آموزشی فردا از ساعت 14 تا 17 در ساختمان موسسه هنری چیا مد واقع در خیابان کوی نصر برگزار می‌شود.