سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیلوستر استالونه گفت "خرسند" است که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب او را برای فعالیت در سازمان ملی پشتوانه هنرهای آمریکا (NEA) در نظر گرفته است، اما اعتقاد دارد می‌تواند با کار کردن برای سربازان قدیمی بیشتر تاثیرگذار باشد.

به گزارش ورایتی، استالونه در بیانیه‌ای که مدیر برنامه‌های او روز یکشنبه منتشر کرد، گفت: بسیار خرسندم که به من پیشنهاد فعالیت در اداره سازمان ملی پشتوانه هنرهای آمریکا داده شده است. هرچند بر این باورم که می‌توانم با جلب توجه عموم مردم به نیروهای نظامی بازگشته از جنگ و تلاش برای ایجاد اشتغال، تأمین مسکن مناسب و اعطای کمک‌های مالی به این قهرمانان که واقعاً استحقاق آن را دارند، بیشتر تاثیرگذار باشم.

دیلی میل پنجشنبه پیش گزارش داد که ترامپ درمورد یک مقام رده بالای هنری در کابینه‌اش، شاید به عنوان رئیس سازمان ملی پشتوانه هنرهای آمریکا با استالونه مذاکره کرده است. در آن زمان، سخنگوی استالونه حاضر به اظهار نظر در این زمینه نشد.

این سازمان دولتی در سال 1965 توسط لیندن جانسون رئیس جمهوری وقت آمریکا و کنگره این کشور تأسیس شد و هدف آن پشتیبانی مالی و حمایت معنوی از پروژه‌های هنری و برنامه‌های فرهنگی کشور است. NEA در دهه 1990 هدف حملات جمهوری‌خواهان قرار گرفت، اما دوام آورد و اکنون بودجه سالانه آن 148 میلیون دلار است.

اگر استالونه این مقام را می‌پذیرفت، صلاحیتش باید از سوی کنگره تأیید می‌شد. در آن صورت او اولین بازیگر بعد از جین الکساندر بود که ریاست سازمان ملی پشتوانه هنرهای آمریکا را عهده‌دار می‌شد. الکساندر توسط بیل کلینتون انتخاب شد و از 1993 تا 1997 رئیس این سازمان بود.