سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نخستین جشنواره طراحی لباس خلیج فارس با رویکرد علمی و تحقیقاتی زیر نظر اساتید مطرح انجمن طراحان لباس و پارچه ایران آغاز به کار کرد.

این جشنواره از ساعت 15 روز یکشنبه 28 آذر در موزه فرهنگی برج آزادی کلید ‌خورد.

در مراسم آغاز به کار این جشنواره، چهره‌هایی همچون حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران و صدیقه پاک‌بین، دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و جمعی از هنرمندان و فعالان این حوزه حضور داشتند.

نخستین جشنواره طراحی لباس خلیج فارس از 28 آذرماه تا پنجم دی ماه میزبان طراحان لباس بوده و مراسم اختتامیه این رویداد نیز ساعت 15 روز پایانی برگزار می‌شود.


موضوع مسابقه این رویداد فرهنگی و هنری، طراحی لباس بانوان و آقایان ایرانی با الهام از طبیعت، فرهنگ و هنر اصیل حاشیه خلیج فارس بوده است.

این برای نخستین بار است که در ایران یک جشنواره در عرصه مد و لباس به شکل رقابت گروهی برپا شده و میزبان طراحان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، هنرجویان فعال انجمن طراحان پارچه و لباس است

در این فضای رقابتی از آغاز مراحل طراحی و دوخت یک لباس که مرتبط با پژوهش و طراحی الگو بوده تا مراحل تکمیل اثر به شکل جمعی و گروهی به انجام کار پرداخته و مراحل تحقیقاتی مرتبط با طراحی لباس هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.