به گزارش هنرآنلاین، روابط عمومی بیناد آفرینش های هنری نیاوران، موریتس ارنست دراین اجرا قطعاتی از جوزف هایدن ،کلود دبوسی ،لودویگ فان بتهوون و علیرضا مشایخی را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد .

موریتس ارنست در سال 1986 در اوستفالن آلمان متولد شده است. وی از سن پنج سالگی نوازندگی پیانو را آغاز نمود و اندک زمانی پس از آن، نوازندگی را نزد اساتید دانشگاه دتمولد فرا گرفت. پس از اخذ مدرک دبیرستانی خود، در حالی که تنها 16 سال داشت، تعلیمات موسیقیایی خود را فرا گرفت و همچنان در رشته تحصیلی علوم موسیقی مشغول به تحصیل شد. در سال 2005 در دانشگاه موسیقی بازل مشغول به تحصیل شد تا در تحصیلات خود را در سال 2008 نزد ژان ژاک دونکی به پایان برساند. وی در همان  زمان دانشجویی، تعداد زیادی کنسرت در داخل و خارج از آلمان داده بود. همچنین وی از سال 2002 در لندن، شاگرد پروفسور فویشتوانگر بود و بسیار مورد تمجید وی قرار می گرفت.

موریتس ارنست رپرتوار بسیار گسترده و قابل توجهی را در اختیار دارد که موسیقی باروک تا موسیقی معاصر را در بر می گیرد. موریتس ارنست در کنار اجرای قطعات رامو، هندل، بتهوون، هایدن، برامز، بوسونی و دبوسی، همواره به احیای موسیقی نوازندگان کمتر شناخته شده و یا فراموش شده نیز می پردازد.  در کنار فعالیت نوازندگی به عنوان سولیست تحت رهبری ارکستر افرادی نظیر گابریل فلتس یا ماریو ماریو ونزاگو ،  موریتس ارنست همچنین مایستر کلاس هایی  در مکان هایی نظیر دانشگاه  موسیقی اشتوتگارت، آکادمی مامو، کنزرواتوار شانگهای و دانشگاه مالایا ارائه می دهد.

گفتنی است علاقمندان برای تهیه بلیط این اجرا می توانند به سایت تیوال و گیشه فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.