به گزارش هنرآنلاین، نمایش "کلاغ" نوشته دیوید هروئر و به کارگردانی سمانه زندی نژاد از هفته پایانی آذر ماه در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا می‌شود.

سمانه زندی نژاد بعد از سه سال با نمایش "کلاغ" از هفته پایانی آذر ماه به مجموعه تئاتر شهر می‌آید.

این نمایش نوشته دیوید هروئر و ترجمه وحید رهبانی است که بعد از پایان اجرای نمایش "طپانچه خانوم"، در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

لازم به ذکر است زندی نژاد پیش از این نمایش‌های به "مراسم مرگ داداش خوش آمدید"، "عروسک‌های سکوت"، "نسبیت خاص" و ... را به صحنه برده که با استقبال تماشاگران مواجه شده است.

"آبی‌ترین آسمانی زمین" در تئاترشهر به روی صحنه می‌رود

نمایش "آبی‌ترین آسمانی زمین" نوشته و کار محمد قاسمی از 15 آذر ماه به مدت 10 شب در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "آبی‌ترین آسمانی زمین" که قرار بود از تاریخ 17 آذر ماه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه برود، به دلیل وی‍‍‍ژگی های اجرایی، از تاریخ 15 آذر ماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر میزبان علاقمندان خواهد بود.

پری بارانی، دل آرام ترکی و محمد قاسمی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. آهنگسازان آن محمد بهراد، امیرحسین احمدزاده و میلاد صفری هستند. طراحی نور این نمایش را رضا باغبان و محمد کرمی انجام داده‌اند و صدابردار "آبی‌ترین آسمانی زمین"، رسول نجفی است. مهرنوش سلیمی مدیر صحنه و سمیه احمدی، عباس قاسمی و حسین هاشمی عکاسان نمایش هستند.

این نمایش در صحنه ای با 20 متر مربع و در چهار هزار لیتر آب اجرا می‌شود و یک نمایش بیوگرافی درباره دو زن و یک مرد است که در حادثه‌هایی مختلف در آب کشته می‌شوند و ...

شایان ذکر است نمایش "آبی‌ترین آسمانی زمین" از تاریخ 15 آذر ماه تا 26 آذر ماه همه روزه به جز شنبه ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد بود.

شعبان جعفری آتش می‌زند، سرگرد فخرایی سانسور می‌کند

"تئاتر سعدی، تابستان سی و دو" با موضوع وقایعی که روز کودتای 28 مرداد در تئاتر سعدی رخ داده است، به زودی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.  

نمایش "تئاتر سعدی، تابستان سی و دو" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی به زودی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "گروه تئاتری تصمیم دارند روز 28 مرداد سال 1332 (روز کودتا) نمایششان را در مورد زندگی سعدی برای اولین شب در تئاتر سعدی روی صحنه ببرند..." 

تئاتر سعدی یکی از مکان‌هایی است که طبق تاریخ  در روز 28 مرداد 1332 به آتش کشیده شد. در این نمایش همچنین برای اولین بار شخصیت شعبان جعفری روی صحنه دیده خواهد شد. آن گونه که در تاریخ آمده است سرگرد قربانعلی فخرایی مسئول سانسور و شعبان جعفری مسئول آتش زدن تئاتر سعدی در روز کودتا بودند. 

بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا خاطره اسدی در نقش مهرزاده ایرانی، علیرضا آرا در نقش فردوس کیهان‌خدیو، شهرام حقیقت‌دوست در نقش حسن آقا، امیررضا دلاوری در نقش‌های سرگرد قربانعلی فخرایی و شعبان جعفری، مجید رحمتی در نقش‌های تقی تُمبَکی و احمد عشقی، علی سلیمانی در نقش سراب‌علی بهرام‌افشار و رؤیا میرعلمی در نقش لورین هستند.

حمید حسینی، سهیل ملکی، اشکان دلاوری و پدرام محمدی نیز علاوه بر حضور در گروه کارگردانی و صحنه، نقش‌های فرعی "تئاتر سعدی، تابستان سی و دو" را بر عهده دارند.

دیگر عوامل "تئاتر سعدی، تابستان سی و دو" الهام شعبانی (طراح لباس)، ماریا حاجی‌ها (طراح گریم)، محمد گودرزیانی (برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان)، مهلا پاکدامن (منشی صحنه)، سارا حدادی (روابط عمومی)  و نرگس کیانی (مشاور رسانه‌ای) هستند.