به گزارش هنرآنلاین، آناهیتا غنی‌زاده که با نمایش "لاکی عجق وجق" در بخش کودک بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، به ستاد خبری این جشنواره گفت: یک متن را از نوشته‌های بهرام جلالی پور به کانون پرورش فکری ارائه دادیم و کانون موافقت کرده است. متن اقتباسی از شازده کوچولو است و سال آینده در کانون اجرا می‌شود.

این کارگردان درباره اینکه آیا اجرای نمایش لاکی عجق وجق در جشنواره تئاتر کودک همدان با اجرای عمومی تفاوت دارد، گفت: تغییرات چندانی برای اجرای جشنواره نداریم خصوصاً که زمان نمایش 45 دقیقه است و این زمان برای اجرای یک نمایش مناسب است.

وی با اشاره به اینکه لاکی عجق وجق در جشنواره عروسکی شرکت کرد و مورد استقبال واقع شد، به ارزیابی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پرداخته و تصریح کرد: اصولاً با جشنواره‌های رقابتی موافق نیستم. به نظرم بهتر است در جشنواره رقابت وجود نداشته باشد و آثاری که در طول سال اجرا می‌شوند، مورد ارزیابی قرار بگیرند و برگزیده آن‌ها در جشنواره شرکت کنند.

غنی زاده افزود: البته این شیوه هم سختی‌های خودش را دارد. داوری آثار در طول سال کار دشواری است اما اگر چنین اتفاقی بیفتد ما دست اندرکاران خودمان در طول سال کارمان را ارزیابی می‌کنیم و نقاط ضعف و قوتمان را می‌سنجیم و به ارتقای اثرمان فکر می‌کنیم تا برای جشنواره انتخاب شود. البته با وجود اینکه چنین عقیده ای دارم اما هر رویداد اینچنینی را برای تئاتر کودک و نوجوان مفید و مؤثر می دانم، چرا که تئاتر در جامعه ما مهجور است. چنین رویدادی به دیده شدن تئاتر کمک می‌کند. با وجود چنین جشنواره ای تئاتر کودک و نوجوان جایگاه بسیار خوبی دارد.

وی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش خاطر نشان کرد: بیش از بیست سال است که مربی نمایش خلاق هستم و در این زمینه فعالیت تخصصی دارم .آموزشگاه تئاتر کودکان و نوجوانان راما را نیز در همین راستا اداره می‌کنم. در بهار امسال اولین دوره جامع تربیت مربی نمایش خلاق را برگزار کردیم و زمستان دوره دوم را خواهیم داشت. معتقد هستم یکی از مشکلات عرصه تئاتر کودک و نوجوان کمبود مربی است و امیدوارم این دوره‌ها مفید باشد و ما هم به اهدافمان نزدیک شویم خصوصاً که آموزشگاه مدرک پایان دوره ارائه می‌دهد.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 21 تا 27 آذر ماه جاری در شهر همدان برگزار می‌شود.