به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، محمد باقر آقا میری؛ عضو شورای سیاستگذاری دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران گفت: در سالیان اخیر شاهد وضعیت تقریباً خوبی در هنر نگارگری یا نقاشی ایرانی هستیم و مشتاقان زیادی به سوی این هنر کهن جذب شده‌اند. تعداد بسیاری از هنرمندان در این رشته قلم می‌زنند و شاهد رشد روزافزون این هنر حتی در شهرستان‌های دور هستیم. بیشتر هنرمندانی که در این رشته مشغول به فعالیت هستند قشر جوان جامعه و در رده سنی بین 20 تا 40 سال هستند.

آقامیری در ادامه گفت: برگزاری دوسالانه‌ها و جشنواره‌ها همیشه باعث به وجود آمدن حس پویایی و نوآوری در بین هنرمندان می‌شود.با ایجاد حس رقابت می‌توان این هنرمندان را به سمت نوآوری و خلاقیت سوق داد.

عضو شورای سیاستگذاری دهمین دوسالانه نگارگری تاکید کرد: در این رخدادهای هنری باید بیشتر به فضای هنری و جنبه‌های روحی و روانی و بار عاطفی آن توجه شود تا کار با دقت بیشتر و کمترین اشتباه به سرانجام برسد.

دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر دی ماه امسال در باغ نگارستان برگزار می‌شود.