به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل ارشاد استان کهکیلویه و بویراحمد، سید ایرج کاظمی‌جو در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: از امسال ٢١ آذرماه به نام هفته فرهنگ و هنر شهرستان نامگذاری و این مناسبت در تقویم استان ثبت می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی به فراخور نیاز در همه حوزه‌ها وارد می‌شود و راهکار ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی هفته فرهنگ و هنر قرار است برنامه‌هایی به صلاحدید شورای فرهنگ عمومی اجرا شود افزود: با توجه به فرهنگ بومی شهرستان برنامه‌هایی اجرایی می شود که از بطن و متن جامعه برخاسته باشد و به ارتقای فرهنگ کمک کند.

کاظمی جو تصریح کرد: این برنامه‌ها باید در برگیرنده همه اقشار جامعه باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه از اجرای کارگاه‌های نقاشی ،طراحی پوستر و نمایش متناسب با آسیب‌های اجتماعی به نمونه‌هایی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته نام برد و گفت: افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر در پارک مرکزی و اختتامیه آن در فرهنگسرای ارشاد خواهد بود.

وی از کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر دستاوردی دارند نیز خواست در محل کاروانسرای بافت قدیم یا سالن شهید آوینی دهدشت در معرض نمایش قرار دهند.

کاظمی جو با مهم خواندن نقش مراکز دانشگاهی در توسعه فرهنگ ضمن انتقاد از عدم مشارکت رؤسای واحدهای دانشگاه‌های شهرستان در برنامه‌ها و نشست‌های مختلف تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مهد علم و فرهنگ باید در این حوزه نقش آفرینی کنند.