به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پنجمین همایش 10 روز با عکاسان، سید عباس میرهاشمی؛ مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: کتاب عکس­های میشل ستبون از دوران انقلاب اسلامی ایران  با عنوان "رزوهای انقلاب" با حضور این عکاس در افتتاحیه پنجمین همایش 10 روز با عکاسان، جمعه 19 آذرماه در خانه هنرمندان ایران رونمایی می شود.

میرهاشمی افزود: در این کتاب حدود 270 عکس سیاه و سفید و رنگی بر اساس سیر وقایع و پیروزی انقلاب اسلامی در 336 صفحه منتشر شده است. میشل ستبون از عکاسان مطرح بین المللی در بسیاری از وقایع دوران انقلاب اسلامی درسال 1357حضور داشته و به این دلیل مجموعه عکس قابل اعتنایی دارد. راهپیمایی، تظاهرات مردم و پیامدهای آن، حضور امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو و بازگشت امام به کشور، دیدارهای امام و ... در این کتاب گردآوری شده است.

مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در ادامه گفت: چند سال پیش که در جریان یک رویداد فرهنگی ستبون به ایران آمده بود،  توافق کردیم که عکس های او از انقلاب اسلامی در کتابی منتشر شود. با توجه به گذشت نزدیک به 40 سال از تاریخ عکس ها، برای اسکن و ویرایش عکس ها و همچنین جمع آوری اطلاعات آنها تلاش زیادی شد و در نهایت این کتاب منتشر شد.

دبیر پنجمین همایش 10 روز با عکاسان افزود: این کتاب در افتتاحیه پنجمین همایش 10 روز با عکاسان با حضور میشل ستبون رونمایی می شود و ستبون در یکی از روزهای همایش نشست تخصصی با عکاسان دارد. همچنین 33 عکس از عکس های ستبون در 10 روز با عکاسان به نمایش گذاشته می شود.