سرویس سینمایی هنرآنلاین: انجمن منتقدان فیلم رسانه‌‌‌ای (‌BFCA)، بانی جوایز سینمایی انتخاب منتقدان، پنجشنبه غروب به وقت ایران اسامی نامزدهای این دوره جوایز خود را در دو بخش سینما و تلویزیون اعلام کرد.

در بخش فیلم خارجی‌زبان، "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران به همراه فیلم‌های "او" به کارگردانی پل ورهوفن، "کنیز" به کارگردانی پارک چان-ووک، "خولی‌یتا" به کارگردانی پدرو آلمودوار، "نرودا" به کارگردانی پابلو لارین و "تونی اردمان" به کارگردانی مارن آده، بخت دریافت جایزه را دارند.

"فروشنده" سه‌شنبه شب پیش از سوی هیئت ملی نقد (NBR) در آمریکا به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2016 انتخاب شد.

فیلم موزیکال فیلم "لا لا لند" به کارگردانی دامین شازل با نامزدی در 12 بخش شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (رایان گاسلینگ)، بهترین بازیگر زن (اما استون)، بهترین فیلمنامه اقتباسی (شازل) و... پیشتاز نامزدهای جوایز سالانه انتخاب منتقدان است.

"لا لا لند" یک ادای احترام به عصر طلایی موزیکال‌های آمریکایی است. گاسلینگ نقش یک پیانیست جاز و استون نقش یک بازیگر زن جویای نام را بازی می‌کنند. آن‌ها در لس آنجلس به هم دل می‌بازند، اما هر چه موفق‌تر می‌شوند، با دردسرهای بیشتر روبرو می‌شوند.

La La Land

صحنه‌ای از فیلم "لا لا لند"

فیلم علمی تخیلی "رسیدن" (Arrival) به کارگردانی دنی ویلنو و درام با موضوع بلوغ، "مهتاب" (Moonlight) به کارگردانی بری جنکینز، هر یک با 10 نامزدی بعد از "لا لا لند" پیشتاز هستند. "منچستر بای د سی" به کارگردانی کنت لونرگان در هشت بخش شانس دریافت جایزه را دارد. "هکساو ریج" تازه‌ترین ساخته مل گیبسن در هفت بخش نامزد شده است. فیلم‌های "دکتر استرنج"، "حصارها"، "اگر از آسمان سنگ هم ببارد" (Hell or High Water)، "جکی" و "شیر"، هر کدام در شش بخش شانس دریافت جایزه را دارند.

بجز "لا لا لند"، فیلم‌های "رسیدن"، "حصارها"، "هکساو ریج"، "اگر از آسمان سنگ هم ببارد"، "شیر"، "عاشقانه"، "منچستر بای د سی"، "مهتاب" و "سالی" در بخش بهترین فیلم رقابت می‌کنند.

کیسی افلک برای "منچستر بای د سی"، جوئل اجرتن برای "عاشقانه"، اندرو گارفیلد برای "هکساو ریج"، تام هنکس برای "سالی" و دنزل واشنگتن برای "حصارها"، رقبای گاسلینگ در بخش بهترین بازیگر مرد هستند.

ایمی آدامز برای "رسیدن"، آنت بنینگ برای "زنان قرن بیستم"، ایزابل هوپر برای "او" و روث نگا برای "عاشقانه" به همراه استون شانس دریافت جایزه بهترین بازیگر زن را دارند.

برندگان بیست و دومین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان، 11 دسامبر (21 آذر) در مراسمی در سانتا مونیکا با اجرای تی. جی. میلر معرفی می‌شوند.

انجمن منتقدان فیلم رسانه‌‌‌ای سال 1995 تأسیس شد و با بیش از 300 منتقد تلویزیونی، رادیویی و آنلاین در ایالات متحده و کانادا، بزرگ‌ترین گروه منتقدان در آمریکای شمالی است.

در 13 سال گذشته در 9 مورد برنده جایزه BFCA با برنده اسکار بهترین فیلم یکی بوده است، از جمله سال پیش که فیلم "مرکز توجه" هر دو جایزه را برد. این انجمن در سال 2014 فیلم "بچگی" به کارگردانی ریچارد لینکلیتر را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد، اما جایزه اسکار بهترین فیلم به "بردمن" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو رسید. سه سال پیش هم "12 سال بردگی"هر دو جایزه را برد.