به گزارش هنرآنلاین، نمایش "۱۹۷۸" به نویسندگی و کارگردانی محمد شجاعی از ۱۱ آذر ساعت ۱۸ در آمفی تئاتر مجتمع ارشاد بابل روی صحنه می رود. این نمایش به سرگذشت "جیم جونز"، رهبر فرقه‌ای مذهبی به نام "معبد مردم" و یاران او می‌پردازد، که در ۱۸ نوامبر ۱۹۷۸، تن به یک مرگ دسته جمعی دادند.

در روایت شجاعی از این ماجرا، شش بازمانده واقعه، داستان این جنبش را بازگو می‌کنند. داستانی که با وجود دامنه گسترده‌اش، بسیار کم و محدود به آن پرداخته شده است.

مراحل تحقیق و نگارش نمایشنامه "۱۹۷۸"، از بهمن ۹۳ آغاز و تا فروردین ۹۵، به طول انجامید و چند تن از بازماندگان این حادثه در مراحل تحقیق، مشارکت داشته‌اند.

"۱۹۷۸"، کاری از گروه تئاتر بیت (Bit) است که با همکاری دپارتمان فلسفه و ادیان دانشگاه سن دیگو و انستیتو جونزتاون با بازیگری محمد شجاعی، مهدی گدازگر، روجا رنجبر، میثم مجاوری، مطهره ابراهیمیان و علی محمودی، در آمفی تئاتر مجتمع ارشاد بابل به روی صحنه می‌رود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تحقیق و پژوهش: محمد جواد قاسمی، مترجم: محمد جواد قاسمی، طراح صحنه، نور و لباس: محمد شجاعی، طراح افکت و صدا: محمد جواد قاسمی، طراح ویدئو و جلوه‌های بصری: محمد جواد قاسمی، انتخاب موسیقی: محمد شجاعی و محمد جواد قاسمی، طراح پوستر و بروشور: محمد جواد قاسمی، عکاس: محسن داداش زاده، طراح گریم: داود فتحی، دستیاران کارگردان: مهدی گدازگر و محسن داداش زاده، برنامه ریز: محسن داداش زاده، منشی صحنه: سارا کلاهی، مدیر روابط عمومی: فرانه سعیدی، ساخت تیزر: گروه فیلمسازی نیل، دستیاران اجرا: ابوالفضل برارخانی و سایه اسماعیلی.