به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، هیات داوران جشنواره بین‌المللی سینمای بدون مرز روسیه فیلم کوتاه "چشم آبی" را برای ویژگی‌های مختلفی از جمله نگاه نو به مشکلات و توانایی افراد در برخورد با مشکلات و همچنین روان بودن ارتباط با تماشاگر، شایسته تقدیر اعلام کرد.

مهدی سعادت‌نژاد وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که به نمایندگی از کارگردان فیلم در مراسم پایانی این جشنواره حضور داشت، سینمای جمهوری اسلامی را با نگاه غالب معناگرا و اجتماعی همراه با ارزش‌های انسانی بر شمرد که هر روز در حال پیشرفت بیشتر است.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، کارشناسان سینمایی و همچنین تماشاگران در جریان هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینمای بدون مرز با موضوع زندگی معلولین از نمایش فیلم کوتاه "چشم آبی" استقبال گسترده‌ای کردند.

این فیلم کوتاه داستان پسری است که دنیا را آبی می‌بیند. خانواده او که فکر می‌کنند، این مساله سبب اختلال در آینده خواهد شد، با استفاده از باورهای غلط و خرافی در صدد درمان وی بر می‌آیند، اما درنهایت رنگ آبی چشمان پسر به سیاهی مبدل می‌شود.

در این دوره از جشنواره بین‌المللی سینمای بدون مرز روسیه که سال ۲۰۰۲ بنیاد گذاشته شده است، ۷۲ فیلم از ۲۰ کشور به نمایش گذاشته شد. این جشنواره نه تنها به مشکلات و موفقیت‌های زندگی توانخواهان می‌پردازد، بلکه روایتگر داستان‌هایی حقیقی از فائق آمدن آنان بر موانع است